Matematika/Betekintő/Továbbképzéseink/Akkreditált tanfolyamaink/Akkreditált tanfolyamaink - Matematika

Az Alsós tanítói portálból

(Változatok közti eltérés)
155. sor: 155. sor:
<p class="lista">Tanfolyamzárás.</p>
<p class="lista">Tanfolyamzárás.</p>
-
<h1>Útjelzo a matematika tanításához 3. osztály</h1>
+
<h1>Útjelző a matematika tanításához 3. osztály</h1>
<p>AKKREDITÁLT TANFOLYAM</p>
<p>AKKREDITÁLT TANFOLYAM</p>
165. sor: 165. sor:
<td colspan="2">
<td colspan="2">
<p class="dvv">Cím:</p>
<p class="dvv">Cím:</p>
-
<p class="tablazat">Útjelzo
+
<p class="tablazat">Útjelző
a matematika tanításához a 3. osztályban tanítók számára</p>
a matematika tanításához a 3. osztályban tanítók számára</p>
</td>
</td>
<td>
<td>
-
<p class="dvv">Meghirdeto:</p>
+
<p class="dvv">Meghirdető:</p>
<p class="tablazat">Fazekas
<p class="tablazat">Fazekas
-
Mihály Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium</p>
+
Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium</p>
</td>
</td>
<td>
<td>
185. sor: 185. sor:
<p class="dvv">Célcsoport:</p>
<p class="dvv">Célcsoport:</p>
<p class="tablazat">tanítók,
<p class="tablazat">tanítók,
-
napközis nevelok, gyógypedagógusok</p>
+
napközis nevelők, gyógypedagógusok</p>
</td>
</td>
<td colspan="2">
<td colspan="2">
-
<p class="tablazat">Tanfolyamfelelos: Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes</p>
+
<p class="tablazat">Tanfolyamfelelős: Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes</p>
<p class="tablazat">Tel.: 210
<p class="tablazat">Tel.: 210
10 31/251, e-mail:agineni@freemail.hu </p>
10 31/251, e-mail:agineni@freemail.hu </p>
195. sor: 195. sor:
<tr>
<tr>
<td colspan="4">
<td colspan="4">
-
<p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály Fovárosi
+
<p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi
Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. </p>
Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. </p>
</td>
</td>
201. sor: 201. sor:
<tr>
<tr>
<td colspan="3">
<td colspan="3">
-
<p class="tablazat">Elso foglalkozás idopontja: 2007. szeptember 24. 8 óra.</p>
+
<p class="tablazat">Első foglalkozás időpontja: 2007. szeptember 24. 8 óra.</p>
-
<p class="tablazat">Utolsó foglalkozás idopontja: 2008. április 28.</p>
+
<p class="tablazat">Utolsó foglalkozás időpontja: 2008. április 28.</p>
</td>
</td>
<td>
<td>
228. sor: 228. sor:
<p class="dvv">1. A program részletes leírása:</p>
<p class="dvv">1. A program részletes leírása:</p>
<p class="tablazat">A
<p class="tablazat">A
-
résztvevo hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív Neményi
+
résztvevő hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási
-
matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán
+
szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán
elismert Varga Tamás és C. Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási
elismert Varga Tamás és C. Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási
hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként
hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként
-
bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az eloadások a
+
bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a
tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében
tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében
bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak
bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak
-
lehetoséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban
+
lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban
jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A
jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A
tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a
tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a
264. sor: 264. sor:
<tr>
<tr>
<td colspan="4">
<td colspan="4">
-
<p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdoív
+
<p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív
kitöltésével zárul.</p>
kitöltésével zárul.</p>
foglalkozás: Számfogalom felújítása a 100-as számkörben. Tapasztalaton alapuló induktív út a matematika tanításában.
foglalkozás: Számfogalom felújítása a 100-as számkörben. Tapasztalaton alapuló induktív út a matematika tanításában.
270. sor: 270. sor:
2. foglalkozás: Számkörbovítés az 1000-es számkörben. Helyiérték-rendszer.
2. foglalkozás: Számkörbovítés az 1000-es számkörben. Helyiérték-rendszer.
-
3. foglalkozás: Bemutató: Muveletek az 1000-es számkörben. Szó- és írásbeli muveletek tanításának fokozatai.
+
3. foglalkozás: Bemutató: Műveletek az 1000-es számkörben. Szó- és írásbeli műveletek tanításának fokozatai.
4. foglalkozás: Különféle matematikai modellek a szöveges feladat megoldásában. Szöveges feladat megoldásának lépései.
4. foglalkozás: Különféle matematikai modellek a szöveges feladat megoldásában. Szöveges feladat megoldásának lépései.
-
5. foglalkozás: Mérési tapasztalatra épülo törtfogalom. A témakör tanításának fokozatai.
+
5. foglalkozás: Mérési tapasztalatra épülő törtfogalom. A témakör tanításának fokozatai.
6. foglalkozás: Tapasztalaton alapuló szemléletformálás a geometria tanítása során. Követelmények és tevékenységek.
6. foglalkozás: Tapasztalaton alapuló szemléletformálás a geometria tanítása során. Követelmények és tevékenységek.
-
7. foglalkozás: Fo témák a geometria tanításában. A feladatok, tevékenységek egymásra épülése.
+
7. foglalkozás: témák a geometria tanításában. A feladatok, tevékenységek egymásra épülése.
foglalkozás :Nyitott mondatok értelmezésének tanítása.
foglalkozás :Nyitott mondatok értelmezésének tanítása.
307. sor: 307. sor:
<td colspan="2">
<td colspan="2">
<p class="tablazat">Cím:</p>
<p class="tablazat">Cím:</p>
-
<p class="tablazat">Útjelzo a
+
<p class="tablazat">Útjelző a
matematika tanításához a 2. osztályban tanítók számára</p>
matematika tanításához a 2. osztályban tanítók számára</p>
</td>
</td>
<td>
<td>
-
<p class="dvv">Meghirdeto:</p>
+
<p class="dvv">Meghirdető:</p>
<p class="tablazat">Fazekas Mihály
<p class="tablazat">Fazekas Mihály
-
Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium</p>
+
Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium</p>
</td>
</td>
<td>
<td>
331. sor: 331. sor:
</td>
</td>
<td colspan="2">
<td colspan="2">
-
<p class="tablazat">Tanfolyamfelelos: Szilágyiné Oravecz Márta</p>
+
<p class="tablazat">Tanfolyamfelelős: Szilágyiné Oravecz Márta</p>
<p class="tablazat">Tel.: 210 10 31/251,
<p class="tablazat">Tel.: 210 10 31/251,
e-mail: szoravecz@t-online.hu</p>
e-mail: szoravecz@t-online.hu</p>
338. sor: 338. sor:
<tr>
<tr>
<td colspan="4">
<td colspan="4">
-
<p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály Fovárosi Gyakorló
+
<p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló
Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. <a name="_msoanchor_4">
Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. <a name="_msoanchor_4">
</a><a href="#_msocom_4">[VP4]</a> </p>
</a><a href="#_msocom_4">[VP4]</a> </p>
345. sor: 345. sor:
<tr>
<tr>
<td colspan="3">
<td colspan="3">
-
<p class="tablazat">Elso foglalkozás idopontja: 2008. október 1.</p>
+
<p class="tablazat">Első foglalkozás időpontja: 2008. október 1.</p>
-
<p class="tablazat">Utolsó foglalkozás idopontja: 2009. április 29.</p>
+
<p class="tablazat">Utolsó foglalkozás időpontja: 2009. április 29.</p>
</td>
</td>
<td>
<td>
<p class="tablazat"> </p>
<p class="tablazat"> </p>
-
<p class="tablazat">8.00 ? 11.00 óráig</p>
+
<p class="tablazat">8.00-11.00 óráig</p>
</td>
</td>
</tr>
</tr>
371. sor: 371. sor:
<td colspan="4">
<td colspan="4">
<p class="dvv">A program részletes leírása:</p>
<p class="dvv">A program részletes leírása:</p>
-
<p class="tablazat">A résztvevo
+
<p class="tablazat">A résztvevő
-
hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív Neményi matematikatanítási
+
hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási
szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga
szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga
Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási
Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási
hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként
hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként
-
bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az eloadások a
+
bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a
tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében
tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében
bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak
bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak
-
lehetoséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban
+
lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban
jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A
jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A
tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a
tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a
394. sor: 394. sor:
<td colspan="4">
<td colspan="4">
<p class="dvv">3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:</p>
<p class="dvv">3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:</p>
-
<p class="tablazat">C. Neményi ? Wéber:
+
<p class="tablazat">C. Neményi - Wéber:
Matematika 2. oszt. Tankönyv és Munkafüzet</p>
Matematika 2. oszt. Tankönyv és Munkafüzet</p>
</td>
</td>
408. sor: 408. sor:
<tr>
<tr>
<td colspan="4">
<td colspan="4">
-
<p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdoív
+
<p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív
kitöltésével zárul.</p>
kitöltésével zárul.</p>
</td>
</td>
431. sor: 431. sor:
szorzó- és bennfoglaló- táblák felépítése.</p>
szorzó- és bennfoglaló- táblák felépítése.</p>
-
<p class="lista">7.: A geometriai tapasztalatszerzo munka továbbépítése a 2.
+
<p class="lista">7.: A geometriai tapasztalatszerző munka továbbépítése a 2.
osztályban: térbeli és síkbeli alkotások, tükrözések.</p>
osztályban: térbeli és síkbeli alkotások, tükrözések.</p>
437. sor: 437. sor:
kapcsolatok keresése.</p>
kapcsolatok keresése.</p>
-
<p class="lista">9.: Muveleti tulajdonságok. Az egységtörtek
+
<p class="lista">9.: Műveleti tulajdonságok. Az egységtörtek
-
elokészítése.</p>
+
előkészítése.</p>
<p class="lista">10.: Tanulási nehézségek felismerése a 2. osztályban. A
<p class="lista">10.: Tanulási nehézségek felismerése a 2. osztályban. A
456. sor: 456. sor:
<td colspan="2">
<td colspan="2">
<p class="tablazat">Cím:</p>
<p class="tablazat">Cím:</p>
-
<p class="tablazat">Útjelzo a
+
<p class="tablazat">Útjelző a
matematika tanításához a 4. osztályban tanítók számára</p>
matematika tanításához a 4. osztályban tanítók számára</p>
</td>
</td>
<td>
<td>
-
<p class="dvv">Meghirdeto:</p>
+
<p class="dvv">Meghirdető:</p>
<p class="tablazat">Fazekas Mihály
<p class="tablazat">Fazekas Mihály
-
Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium</p>
+
Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium</p>
</td>
</td>
<td>
<td>
477. sor: 477. sor:
<p class="dvv">Célcsoport:</p>
<p class="dvv">Célcsoport:</p>
<p class="tablazat">tanítók, napközis
<p class="tablazat">tanítók, napközis
-
nevelok, gyógypedagógusok</p>
+
nevelők, gyógypedagógusok</p>
</td>
</td>
<td colspan="2">
<td colspan="2">
-
<p class="tablazat">Tanfolyamfelelos: Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes</p>
+
<p class="tablazat">Tanfolyamfelelős: Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes</p>
<p class="tablazat">Tel.: 210 10 31/251,
<p class="tablazat">Tel.: 210 10 31/251,
e-mail:agineni@freemail.hu </p>
e-mail:agineni@freemail.hu </p>
487. sor: 487. sor:
<tr>
<tr>
<td colspan="4">
<td colspan="4">
-
<p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály Fovárosi Gyakorló
+
<p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló
Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. <a name="_msoanchor_4">
Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. <a name="_msoanchor_4">
</a><a href="#_msocom_4">[VP4]</a> </p>
</a><a href="#_msocom_4">[VP4]</a> </p>
494. sor: 494. sor:
<tr>
<tr>
<td colspan="3">
<td colspan="3">
-
<p class="tablazat">Elso foglalkozás idopontja: 2008. szeptember 29.</p>
+
<p class="tablazat">Első foglalkozás időpontja: 2008. szeptember 29.</p>
-
<p class="tablazat">Utolsó foglalkozás idopontja: 2009. április 27.</p>
+
<p class="tablazat">Utolsó foglalkozás időpontja: 2009. április 27.</p>
</td>
</td>
<td>
<td>
<p class="tablazat"> </p>
<p class="tablazat"> </p>
-
<p class="tablazat">8.00 ? 11.00 óráig</p>
+
<p class="tablazat">8.00-11.00 óráig</p>
</td>
</td>
</tr>
</tr>
520. sor: 520. sor:
<td colspan="4">
<td colspan="4">
<p class="dvv">A program részletes leírása:</p>
<p class="dvv">A program részletes leírása:</p>
-
<p class="tablazat">A résztvevo
+
<p class="tablazat">A résztvevő
-
hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív Neményi matematikatanítási
+
hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási
szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga
szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga
Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási
Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási
hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként
hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként
-
bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az eloadások a
+
bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a
tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében
tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében
bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak
bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak
-
lehetoséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban
+
lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban
jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A
jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A
tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a
tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a
543. sor: 543. sor:
<td colspan="4">
<td colspan="4">
<p class="dvv">3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:</p>
<p class="dvv">3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:</p>
-
<p class="tablazat">C. Neményi ? Wéber:
+
<p class="tablazat">C. Neményi - Káldi:
Matematika 4. oszt. Tankönyv és Munkafüzet</p>
Matematika 4. oszt. Tankönyv és Munkafüzet</p>
</td>
</td>
557. sor: 557. sor:
<tr>
<tr>
<td colspan="4">
<td colspan="4">
-
<p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdoív
+
<p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív
kitöltésével zárul.</p>
kitöltésével zárul.</p>
</td>
</td>

2007. december 20., 18:27 változat

Tartalomjegyzék

Útjelző a matematika tanításához

Egy 120 órás képzés önálló 30 órás részeként folyik a munka. Kezdheted első osztályban vagy harmadikban. Kijárhatod mindkettőt egy esztendő alatt. Jövőre ráépül a másodikos és negyedikes kurzus, ezt is elvégezheted egy év alatt. Beiratkozhatsz évente. Fokozatosan megismerheted a tananyagot elsőtől negyedikig. Megfigyelheted bemutatóinkon ugyanazoknak a gyerekeknek a munkáját, fejlődését. A végén betekinthetsz az ötödik osztályba is. S ha tetszik, újra elölről kezdheted!

Kinálatunk a 2007/2008-as tanévre

Útjelző a matematika tanításához 1. osztály

AKKREDITÁLT TANFOLYAM

2007/08

Cím:

Útjelző a matematika tanításához a 1. osztályban tanítók számára

Meghirdető:

Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

Indítási engedély szám:

OM 298/5/2006.

Azonosító szám:

OM 298/5/2006.

Az OM jegyzékben szerepel!

Célcsoport:

tanítók, napközis nevelők, gyógypedagógusok

Tanfolyamfelelős: Szilágyiné Oravecz Márta

Tel.: 210 10 31/251, e-mail: szoravecz@t-online.hu

Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8.

Első foglalkozás időpontja: 2007. szeptember 26. 8 óra

Utolsó foglalkozás időpontja: 2008. április 28.

8.00 - 11.00 óráig

Létszám: 30 fo

Ár: 35000 Ft

Óraszám: 30

Alkalmak száma: 10

1. A program részletes leírása:

A résztvevő hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a tananyagot a hozzá kapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3.

2. Tanfolyami jegyzet:

3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:

C. Neményi Oravecz: Matematika 1. oszt. Tankönyv és Munkafüzet

4. Hallgatói teljesítménymérés:

Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése

5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív kitöltésével zárul.

1.foglalkozás: A számfogalom-építés előkészítése, megalapozása. Az eszközök használata.

2.foglalkozás: Számfogalom építése. A valóságon alapuló cselekvő tapasztalatszerzésből kiinduló tanulásról

3. foglalkozás: Számok összeg- és különbségalakja. A tanító szerepe a tanulás irányításában.

4. foglalkozás: Az összeadás, kivonás háromféle értelmezése. Az értelmezést segítő tevékenységek, játékok, módszerek.

5. foglalkozás: A matematikatanulás egységes és széles alapozása. A matematika tananyag témaköreinek tartalmi feldolgozása.

6. foglalkozás: A számok valóságtartalma és egyszerű tulajdonságai. Ellenőrzés, értékelés a matematika órákon.

7. foglalkozás: Geometriai tapasztalatszerzés az első osztályban. Eszközök használata a geometria tanításában.

8. foglalkozás: Számkörbővítés, becslés, számlálás 20-ig. Számtulajdonságok, számkapcsolatok.

9. foglalkozás: Számolási eljárások tanítása.

10.foglalkozás: Függvényre vezető szöveges feladatok. Sorozatok, Szabályjátékok.

Tanfolyamzárás.

Útjelző a matematika tanításához 3. osztály

AKKREDITÁLT TANFOLYAM

2007/08.

Cím:

Útjelző a matematika tanításához a 3. osztályban tanítók számára

Meghirdető:

Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

Indítási engedély szám:

OM 298/13/2006.

Azonosító szám:

OM 298/13/2006.

Az OM jegyzékben szerepel!

Célcsoport:

tanítók, napközis nevelők, gyógypedagógusok

Tanfolyamfelelős: Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes

Tel.: 210 10 31/251, e-mail:agineni@freemail.hu

Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8.

Első foglalkozás időpontja: 2007. szeptember 24. 8 óra.

Utolsó foglalkozás időpontja: 2008. április 28.

8.00 - 11.00 óráig

Létszám: 30 fo

Ár: 35000 Ft

Óraszám: 30

Alkalmak száma: 10

1. A program részletes leírása:

A résztvevő hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3.

2. Tanfolyami jegyzet:

3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:

C. Neményi ? Wéber: Matematika 3. oszt. Tankönyv és Munkafüzet

4. Hallgatói teljesítménymérés:

Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése

5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív kitöltésével zárul.

foglalkozás: Számfogalom felújítása a 100-as számkörben. Tapasztalaton alapuló induktív út a matematika tanításában.

2. foglalkozás: Számkörbovítés az 1000-es számkörben. Helyiérték-rendszer.

3. foglalkozás: Bemutató: Műveletek az 1000-es számkörben. Szó- és írásbeli műveletek tanításának fokozatai.

4. foglalkozás: Különféle matematikai modellek a szöveges feladat megoldásában. Szöveges feladat megoldásának lépései.

5. foglalkozás: Mérési tapasztalatra épülő törtfogalom. A témakör tanításának fokozatai.

6. foglalkozás: Tapasztalaton alapuló szemléletformálás a geometria tanítása során. Követelmények és tevékenységek.

7. foglalkozás: Fő témák a geometria tanításában. A feladatok, tevékenységek egymásra épülése.

foglalkozás :Nyitott mondatok értelmezésének tanítása.

foglalkozás: Kombinatorikai feladatok megoldása.

foglalkozás: Dyscalculia a harmadik osztályban. Diagnosztizálás és terápia.

Tanfolyamzárás.


2008/2009

AKKREDITÁLT TANFOLYAM

AKKREDITÁLT TANFOLYAM

2008/09.

Cím:

Útjelző a matematika tanításához a 2. osztályban tanítók számára

Meghirdető:

Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

Indítási engedély szám:

XXV/3/17/2000.

Azonosító szám:

XXV/3/17/2000.

Az OM jegyzékben szerepel!

Célcsoport:

tanítók, napközis nevelok, gyógypedagógusok

Tanfolyamfelelős: Szilágyiné Oravecz Márta

Tel.: 210 10 31/251, e-mail: szoravecz@t-online.hu

Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. <a name="_msoanchor_4"> </a><a href="#_msocom_4">[VP4]</a>

Első foglalkozás időpontja: 2008. október 1.

Utolsó foglalkozás időpontja: 2009. április 29.

8.00-11.00 óráig

Létszám: 30 fo

Ár: 35000 Ft

Óraszám: 30

Alkalmak száma: 10

A program részletes leírása:

A résztvevő hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3.

2. Tanfolyami jegyzet:

3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:

C. Neményi - Wéber: Matematika 2. oszt. Tankönyv és Munkafüzet

4. Hallgatói teljesítménymérés:

Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése

5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív kitöltésével zárul.

Tematika

Tematika

1.:A 2. osztály tananyagának épülése, a régi és új ismeretek összekapcsolódása

2.:

3.: Számok a 100-as körben. A számfogalom-építés fokozatai.

4.: A számrendszeres gondolkodás alapozása.

5.: Összeadás és kivonás a százas számkörben.

6: A szorzás, bennfoglalás, részekre osztás értelmezése. A szorzó- és bennfoglaló- táblák felépítése.

7.: A geometriai tapasztalatszerző munka továbbépítése a 2. osztályban: térbeli és síkbeli alkotások, tükrözések.

8.: Szorzó- és bennfoglalótáblák összehasonlítása. Összefüggések, kapcsolatok keresése.

9.: Műveleti tulajdonságok. Az egységtörtek előkészítése.

10.: Tanulási nehézségek felismerése a 2. osztályban. A dyscalculia. Tanfolyamzárás.



AKKREDITÁLT TANFOLYAM

2008/09.

Cím:

Útjelző a matematika tanításához a 4. osztályban tanítók számára

Meghirdető:

Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

Indítási engedély szám:

XXV/3/17/2000.

Azonosító szám:

XXV/3/17/2000.

Az OM jegyzékben szerepel!

Célcsoport:

tanítók, napközis nevelők, gyógypedagógusok

Tanfolyamfelelős: Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes

Tel.: 210 10 31/251, e-mail:agineni@freemail.hu

Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. <a name="_msoanchor_4"> </a><a href="#_msocom_4">[VP4]</a>

Első foglalkozás időpontja: 2008. szeptember 29.

Utolsó foglalkozás időpontja: 2009. április 27.

8.00-11.00 óráig

Létszám: 30 fo

Ár: 35000 Ft

Óraszám: 30

Alkalmak száma: 10

A program részletes leírása:

A résztvevő hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3.

2. Tanfolyami jegyzet:

3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:

C. Neményi - Káldi: Matematika 4. oszt. Tankönyv és Munkafüzet

4. Hallgatói teljesítménymérés:

Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése

5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív kitöltésével zárul.

Tematika

1.: Számfogalom felújítása az 1000-es számkörben. Alaki- helyi- és valódi érték.

2.: Számok valóságtartalma. Tapasztalatszerzés az 10000-es számkör nevezetesebb számairól.

3.: Helyiérték és mértékegység.

4. : Szöveges feladatok megoldása. Az önálló feladatmegoldó képesség fejlesztésének szempontjai.

5.: Negatív szám fogalmának értelmezése. A témával kapcsolatos követelmények.

6.: Fo témák a geometria tanításában: testek építése, síkidomok, transzformációk, mérések.

7.: Térszemlélet-fejleszto játékok, tevékenységek.

8: A Halmazok-logika témakör feldolgozása. Követelmények értelmezése.

9.: Kombinatorikai feladatok megoldása. Valószínuségi játékok.

10.: Hiányosságok, fejlesztendo területek felsos szemmel. Tanfolyamzárás

A laphoz nem tartoznak aloldalak.