Matematika/Betekintő/Továbbképzéseink/Akkreditált tanfolyamaink/Akkreditált tanfolyamaink - Matematika

Az Alsós tanítói portálból

(Import a forrásból)
Aktuális változat (2010. szeptember 1., 14:17) (szerkesztés) (visszavonás)
 
(69 közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
-
<h2>Útjelzo a matematika tanításához</h2>
+
== <h2>'''Útjelző a matematika tanításához'''</h2> ==
<p>Egy 120 órás képzés önálló 30 órás részeként folyik a munka.
<p>Egy 120 órás képzés önálló 30 órás részeként folyik a munka.
-
Kezdheted elso osztályban vagy harmadikban. Kijárhatod mindkettot egy
+
Kezdheted első osztályban vagy harmadikban. Kijárhatod mindkettőt egy
-
esztendo alatt. Jövore ráépül a másodikos és negyedikes kurzus, ezt is
+
esztendő alatt. Jövőre ráépül a másodikos és negyedikes kurzus, ezt is
elvégezheted egy év alatt. Beiratkozhatsz évente. Fokozatosan megismerheted a
elvégezheted egy év alatt. Beiratkozhatsz évente. Fokozatosan megismerheted a
-
tananyagot elsotol negyedikig. Megfigyelheted bemutatóinkon
+
tananyagot elsőtől negyedikig. Megfigyelheted bemutatóinkon
-
ugyanazoknak a gyerekeknek a munkáját, fejlodését. A végén betekinthetsz
+
ugyanazoknak a gyerekeknek a munkáját, fejlődését. A végén betekinthetsz
-
az ötödik osztályba is. S ha tetszik, újra elölrol kezdheted!</p>
+
az ötödik osztályba is. S ha tetszik, újra elölről kezdheted!</p
-
<h2>Kinálatunk a 2004/2005-ös
+
<h2>Útjelző a matematika tanításához 1. osztályban tanítóknak 2009/2010</h2>
-
tanévre</h2>
+
-
 
+
-
<h2>Útjelzo a matematika tanításához 2. osztály</h2>
+
-
 
+
-
<h3>AKKREDITÁLT TANFOLYAM</h3>
+
-
 
+
-
<h3>2004/05</h3>
+
<table>
<table>
22. sor: 15. sor:
<td colspan="2">
<td colspan="2">
<p class="dvv">Cím:</p>
<p class="dvv">Cím:</p>
-
<p class="tablazat">Útjelzo a matematika tanításához a 2. osztályban
+
<p class="tablazat">Útjelző a matematika tanításához a 1. osztályban
tanítók számára</p>
tanítók számára</p>
</td>
</td>
<td>
<td>
-
<p class="dvv">Meghirdeto:</p>
+
<p class="dvv">Meghirdető:</p>
-
<p class="tablazat">Fazekas Mihály Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és
+
<p class="tablazat">Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és
Gimnázium</p>
Gimnázium</p>
</td>
</td>
<td>
<td>
<p class="dvv">Indítási engedély szám:</p>
<p class="dvv">Indítási engedély szám:</p>
-
<p class="tablazat">XXV/3/15/2000.</p>
+
<p class="tablazat">XXV/3/16/2000.</p>
<p class="tablazat">Azonosító szám:</p>
<p class="tablazat">Azonosító szám:</p>
-
<p class="tablazat">XXV/3/15/2000.</p>
+
<p class="tablazat">XXV/3/16/2000.</p>
<p class="tablazat">Az OM jegyzékben
<p class="tablazat">Az OM jegyzékben
szerepel! </p>
szerepel! </p>
42. sor: 35. sor:
<td colspan="2">
<td colspan="2">
<p class="dvv">Célcsoport:</p>
<p class="dvv">Célcsoport:</p>
-
<p class="tablazat">tanítók, napközis nevelok, gyógypedagógusok</p>
+
<p class="tablazat">tanítók, napközis nevelők, gyógypedagógusok</p>
</td>
</td>
<td colspan="2">
<td colspan="2">
-
<p class="tablazat">Tanfolyamfelelos: Szilágyiné
+
<p class="tablazat">Tanfolyamfelelős: Szilágyiné
Oravecz Márta</p>
Oravecz Márta</p>
-
<p class="tablazat">Tel.: 210 10 31/251, e-mail: </p>
+
<p class="tablazat">Tel.: 210 10 31/251, e-mail: szoravecz@t-online.hu</p>
</td>
</td>
</tr>
</tr>
53. sor: 46. sor:
<td colspan="4">
<td colspan="4">
<p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály
<p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály
-
Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth
+
Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth
Mihály tér 8.</p>
Mihály tér 8.</p>
</td>
</td>
59. sor: 52. sor:
<tr>
<tr>
<td colspan="3">
<td colspan="3">
-
<p class="tablazat">Elso foglalkozás idopontja: 2004. szeptember 29.</p>
+
<p class="tablazat">Első foglalkozás időpontja: </p>
-
<p class="tablazat">Utolsó foglalkozás idopontja: 2004. április 28.</p>
+
<p class="tablazat">Utolsó foglalkozás időpontja: </p>
</td>
</td>
<td>
<td>
72. sor: 65. sor:
</td>
</td>
<td>
<td>
-
<p class="tablazat">Ár: 30000 Ft</p>
+
<p class="tablazat">Ár: 35000 Ft</p>
</td>
</td>
<td>
<td>
84. sor: 77. sor:
<td colspan="4">
<td colspan="4">
<p class="dvv">1. A program részletes leírása:</p>
<p class="dvv">1. A program részletes leírása:</p>
-
<p class="tablazat">A résztvevo hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a
+
<p class="tablazat">A résztvevő hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a
-
kreatív Neményi matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint
+
kreatív matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint
30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett
30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett
matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi
matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi
témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az
témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az
-
eloadások a tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes
+
előadások a tananyagot a hozzá kapcsolódó követelményekkel teljes
terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására
terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására
-
adnak lehetoséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati
+
adnak lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati
tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve
tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve
eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk
eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk
119. sor: 112. sor:
<tr>
<tr>
<td colspan="4">
<td colspan="4">
-
<p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdoív
+
<p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív
kitöltésével zárul.</p>
kitöltésével zárul.</p>
</td>
</td>
125. sor: 118. sor:
</table>
</table>
-
<p class="lista">1.: A 2. osztály tananyagának épülése, a régi és új ismeretek
+
<p class="lista">1.foglalkozás: A számfogalom-építés előkészítése, megalapozása. Az eszközök használata.
-
összekapcsolódása.</p>
+
-
<p class="lista">2.: A szorzás értelmezése kis számkörben. A matematikaórák
+
</p>
-
didaktikai felépítései.</p>
+
-
<p class="lista">3.: Számok a 100-as körben. A számfogalom-építés fokozatai.</p>
+
<p class="lista">2.foglalkozás: Számfogalom építése. A valóságon alapuló
 +
cselekvő tapasztalatszerzésből kiinduló tanulásról</p>
 +
<p class="lista">3. foglalkozás: Számok összeg- és különbségalakja. A tanító szerepe
 +
a tanulás irányításában.</p>
-
<p class="lista">4.: A számrendszeres gondolkodás alapozása.</p>
+
<p class="lista">4. foglalkozás: Az összeadás, kivonás háromféle értelmezése. Az
 +
értelmezést segítő tevékenységek, játékok, módszerek.</p>
-
<p class="lista">5.: Összeadás és kivonás a százas számkörben.</p>
+
<p class="lista">5. foglalkozás: A matematikatanulás egységes és széles
 +
alapozása. A matematika tananyag témaköreinek tartalmi feldolgozása.</p>
-
<p class="lista">6: A szorzás, bennfoglalás, részekre osztás értelmezése. A
+
<p class="lista">6. foglalkozás: A számok valóságtartalma és egyszerű
-
szorzó- és bennfoglaló- táblák felépítése.</p>
+
tulajdonságai. Ellenőrzés, értékelés a matematika órákon.</p>
-
<p class="lista">7.: A geometriai tapasztalatszerzo munka továbbépítése a 2.
+
<p class="lista">7. foglalkozás: Geometriai tapasztalatszerzés az első
-
osztályban: térbeli és síkbeli alkotások, tükrözések.</p>
+
osztályban. Eszközök használata a geometria tanításában.</p>
-
<p class="lista">8.: Szorzó- és bennfoglalótáblák összehasonlítása. Összefüggések,
+
<p class="lista">8. foglalkozás: Számkörbővítés, becslés, számlálás 20-ig.
-
kapcsolatok keresése.</p>
+
Számtulajdonságok, számkapcsolatok.</p>
 +
<p class="lista">9. foglalkozás: Számolási eljárások tanítása. </p>
-
<p class="lista">9.: Muveleti tulajdonságok. Az egységtörtek
+
<p class="lista">10.foglalkozás: Függvényre vezető szöveges feladatok.
-
elokészítése.</p>
+
Sorozatok, Szabályjátékok.</p>
-
<p class="lista">10.: Tanulási nehézségek felismerése a 2. osztályban. A
+
<p class="lista">Tanfolyamzárás.</p>
-
dyscalculia. Tanfolyamzárás.</p>
+
-
<p class="lista"> </p>
+
<h2>Útjelző a matematika tanításához 3. osztályban tanítóknak 2009/2010</h2>
-
 
+
-
<h1>Útjelzo a matematika tanításához 4. osztály</h1>
+
<p>AKKREDITÁLT TANFOLYAM</p>
<p>AKKREDITÁLT TANFOLYAM</p>
-
<p>2004/05.</p>
+
<p>2008/09.</p>
<table>
<table>
164. sor: 158. sor:
<td colspan="2">
<td colspan="2">
<p class="dvv">Cím:</p>
<p class="dvv">Cím:</p>
-
<p class="tablazat">Útjelzo
+
<p class="tablazat">Útjelző
-
a matematika tanításához a 4. osztályban tanítók számára</p>
+
a matematika tanításához a 3. osztályban tanítók számára</p>
</td>
</td>
<td>
<td>
-
<p class="dvv">Meghirdeto:</p>
+
<p class="dvv">Meghirdető:</p>
<p class="tablazat">Fazekas
<p class="tablazat">Fazekas
-
Mihály Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium</p>
+
Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium</p>
</td>
</td>
<td>
<td>
184. sor: 178. sor:
<p class="dvv">Célcsoport:</p>
<p class="dvv">Célcsoport:</p>
<p class="tablazat">tanítók,
<p class="tablazat">tanítók,
-
napközis nevelok, gyógypedagógusok</p>
+
napközis nevelők, gyógypedagógusok</p>
</td>
</td>
<td colspan="2">
<td colspan="2">
-
<p class="tablazat">Tanfolyamfelelos: Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes</p>
+
<p class="tablazat">Tanfolyamfelelős: Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes</p>
<p class="tablazat">Tel.: 210
<p class="tablazat">Tel.: 210
-
10 31/251, e-mail: </p>
+
10 31/251, e-mail:agineni55@gmail.com </p>
</td>
</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td colspan="4">
<td colspan="4">
-
<p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály Fovárosi
+
<p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi
-
Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. <a name="_msoanchor_2">
+
Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. </p>
-
</a><a href="#_msocom_2">[VP2]</a> </p>
+
</td>
</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td colspan="3">
<td colspan="3">
-
<p class="tablazat">Elso foglalkozás idopontja: 2004. szeptember 27.</p>
+
<p class="tablazat">Első foglalkozás időpontja: </p>
-
<p class="tablazat">Utolsó foglalkozás idopontja: 2004. április 26.</p>
+
<p class="tablazat">Utolsó foglalkozás időpontja: </p>
</td>
</td>
<td>
<td>
215. sor: 208. sor:
</td>
</td>
<td>
<td>
-
<p class="tablazat">Ár: 30000 Ft</p>
+
<p class="tablazat">Ár: 35000 Ft</p>
</td>
</td>
<td>
<td>
228. sor: 221. sor:
<p class="dvv">1. A program részletes leírása:</p>
<p class="dvv">1. A program részletes leírása:</p>
<p class="tablazat">A
<p class="tablazat">A
-
résztvevo hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív Neményi
+
résztvevő hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási
-
matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán
+
szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán
elismert Varga Tamás és C. Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási
elismert Varga Tamás és C. Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási
hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként
hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként
-
bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az eloadások a
+
bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a
tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében
tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében
bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak
bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak
-
lehetoséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban
+
lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban
jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A
jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A
tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a
tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a
251. sor: 244. sor:
<p class="dvv">3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:</p>
<p class="dvv">3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:</p>
<p class="tablazat">C.
<p class="tablazat">C.
-
Neményi ? Wéber: Matematika 4. oszt. Tankönyv és Munkafüzet</p>
+
Neményi ? Wéber: Matematika 3. oszt. Tankönyv és Munkafüzet</p>
</td>
</td>
</tr>
</tr>
264. sor: 257. sor:
<tr>
<tr>
<td colspan="4">
<td colspan="4">
-
<p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdoív
+
<p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív
kitöltésével zárul.</p>
kitöltésével zárul.</p>
-
</td>
+
foglalkozás: Számfogalom felújítása a 100-as számkörben. Tapasztalaton alapuló induktív út a matematika tanításában.
-
</tr>
+
-
</table>
+
-
<p class="lista">1.: Számfogalom felújítása az 1000-es számkörben. Alaki- helyi-
+
2. foglalkozás: Számkörbovítés az 1000-es számkörben. Helyiérték-rendszer.
-
és valódi érték.</p>
+
-
<p class="lista">2.: Számok valóságtartalma. Tapasztalatszerzés az 10000-es
+
3. foglalkozás: Bemutató: Műveletek az 1000-es számkörben. Szó- és írásbeli műveletek tanításának fokozatai.
-
számkör nevezetesebb számairól.</p>
+
-
<p class="lista">3.: Helyiérték és mértékegység. </p>
+
4. foglalkozás: Különféle matematikai modellek a szöveges feladat megoldásában. Szöveges feladat megoldásának lépései.
-
<p class="lista">4. : Szöveges feladatok megoldása. Az önálló feladatmegoldó
+
5. foglalkozás: Mérési tapasztalatra épülő törtfogalom. A témakör tanításának fokozatai.
-
képesség fejlesztésének szempontjai.</p>
+
-
<p class="lista">5.: Negatív szám fogalmának értelmezése. A témával kapcsolatos
+
6. foglalkozás: Tapasztalaton alapuló szemléletformálás a geometria tanítása során. Követelmények és tevékenységek.
-
követelmények.</p>
+
-
<p class="lista">6.: Fo témák a geometria tanításában: testek építése,
+
7. foglalkozás: témák a geometria tanításában. A feladatok, tevékenységek egymásra épülése.
-
síkidomok, transzformációk, mérések. </p>
+
-
<p class="lista">7.: Térszemlélet-fejleszto játékok, tevékenységek. </p>
+
foglalkozás :Nyitott mondatok értelmezésének tanítása.
-
<p class="lista">8: A Halmazok-logika témakör feldolgozása. Követelmények
+
foglalkozás: Kombinatorikai feladatok megoldása.
-
értelmezése.</p>
+
-
<p class="lista">9.: Kombinatorikai feladatok megoldása. Valószínuségi
+
foglalkozás: Dyscalculia a harmadik osztályban. Diagnosztizálás és terápia.
-
játékok.</p>
+
-
<p class="lista">10.: Hiányosságok, fejlesztendo területek felsos
+
Tanfolyamzárás.
-
szemmel. Tanfolyamzárás</p>
+
-
<h2> </h2>
 
-
<h2>2003/2004</h2>
+
</td>
 +
</tr>
 +
</table>
-
<h3>AKKREDITÁLT TANFOLYAM</h3>
+
<h2>Útjelző a matematika tanításához 2. osztályban tanítóknak A tanfolyamot a 2009/2010 tanévben csak külön megrendelésre indítjuk. </h2>
-
<h3>2003/04</h3>
+
<p class="h1"> AKKREDITÁLT TANFOLYAM </p>
 +
 
 +
<p class="h2">2008/09.</p>
<table>
<table>
<tr>
<tr>
<td colspan="2">
<td colspan="2">
-
<p class="dvv">Cím:</p>
+
<p class="tablazat">Cím:</p>
-
<p class="tablazat"><a name="Szöveg1"></a>Útjelzo
+
<p class="tablazat">Útjelző a
-
a matematika tanításához az 1. osztályban tanítók számára</p>
+
matematika tanításához a 2. osztályban tanítók számára</p>
</td>
</td>
<td>
<td>
-
<p class="dvv">Meghirdeto:</p>
+
<p class="dvv">Meghirdető:</p>
<p class="tablazat">Fazekas Mihály
<p class="tablazat">Fazekas Mihály
-
Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium</p>
+
Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium</p>
</td>
</td>
<td>
<td>
<p class="dvv">Indítási engedély szám:</p>
<p class="dvv">Indítási engedély szám:</p>
-
<p class="tablazat">XXV/3/15/2000.</p>
+
<p class="tablazat">XXV/3/17/2000.</p>
<p class="tablazat">Azonosító szám:</p>
<p class="tablazat">Azonosító szám:</p>
-
<p class="tablazat"><a name="Szöveg3"></a>XXV/3/15/2000.</p>
+
<p class="tablazat">XXV/3/17/2000.</p>
-
<p class="tablazat"><a name="Szöveg24"></a>Az
+
<p class="tablazat">Az OM jegyzékben
-
OM jegyzékben szerepel! </p>
+
szerepel! </p>
</td>
</td>
</tr>
</tr>
330. sor: 316. sor:
<td colspan="2">
<td colspan="2">
<p class="dvv">Célcsoport:</p>
<p class="dvv">Célcsoport:</p>
-
<p class="tablazat"><a name="Szöveg10"></a>tanítók,
+
<p class="tablazat">tanítók, napközis
-
napközis nevelok, gyógypedagógusok</p>
+
nevelok, gyógypedagógusok</p>
</td>
</td>
<td colspan="2">
<td colspan="2">
-
<p class="tablazat">Tanfolyamfelelos: <a name="Szöveg6">
+
<p class="tablazat">Tanfolyamfelelős: Szilágyiné Oravecz Márta</p>
-
</a>Szilágyiné Oravecz
+
<p class="tablazat">Tel.: 210 10 31/251,
-
Márta</p>
+
e-mail: szoravecz@t-online.hu</p>
-
<p class="tablazat">Tel.: <a name="Szöveg20">
+
-
</a>210 10 31/251, e-mail: </p>
+
</td>
</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td colspan="4">
<td colspan="4">
-
<p class="tablazat">Helyszín: <a name="Szöveg7"></a>Fazekas Mihály Fovárosi Gyakorló
+
<p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi
-
Általános Iskola és Gimnázium, <a name="Szöveg12"></a>1082 Budapest, <a name="Szöveg13">
+
Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. </p>
-
</a>Horváth Mihály tér 8.<a name="_msoanchor_3"></a> <a href="#_msocom_3">
+
-
[VP3]</a> </p>
+
</td>
</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td colspan="3">
<td colspan="3">
-
<p class="tablazat">Elso foglalkozás idopontja: 2003. október 01.</p>
+
<p class="tablazat">Első foglalkozás időpontja: </p>
-
<p class="tablazat">Utolsó foglalkozás idopontja: 2004. április 28.</p>
+
<p class="tablazat">Utolsó foglalkozás időpontja: </p>
</td>
</td>
<td>
<td>
-
<p class="tablazat"><a name="Legördül"o1></a> <a name="Szöveg23"></a><a name="Legördül"o2></a> </p>
+
<p class="tablazat"> </p>
-
<p class="tablazat"><a name="Szöveg14"></a>8.00
+
<p class="tablazat">8.00-11.00 óráig</p>
-
- <a name="Szöveg15"></a>11.00
+
-
óráig</p>
+
</td>
</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>
<td>
-
<p class="tablazat">Létszám: <a name="Szöveg8"></a>30 fo</p>
+
<p class="tablazat">Létszám: 30 fo</p>
</td>
</td>
<td>
<td>
-
<p class="tablazat">Ár: <a name="Szöveg5"></a>30000 Ft</p>
+
<p class="tablazat">Ár: 35000 Ft</p>
</td>
</td>
<td>
<td>
-
<p class="tablazat">Óraszám: <a name="Szöveg4"></a>30</p>
+
<p class="tablazat">Óraszám: 30</p>
</td>
</td>
<td>
<td>
-
<p class="tablazat">Alkalmak száma: <a name="Szöveg9"></a>10</p>
+
<p class="tablazat">Alkalmak száma:
 +
10</p>
</td>
</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td colspan="4">
<td colspan="4">
-
<p class="dvv">1. A program részletes leírása:</p>
+
<p class="dvv">A program részletes leírása:</p>
-
<p class="tablazat"><a name="Szöveg16"></a>A
+
<p class="tablazat">A résztvevő
-
résztvevo hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív Neményi
+
hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási
-
matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán
+
szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga
-
elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási
+
Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási
hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként
hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként
-
bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az eloadások a
+
bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a
tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében
tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében
bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak
bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak
-
lehetoséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban
+
lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban
jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A
jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A
tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a
tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a
401. sor: 383. sor:
<td colspan="4">
<td colspan="4">
<p class="dvv">3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:</p>
<p class="dvv">3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:</p>
-
<p class="tablazat"><a name="Szöveg18"></a>C.
+
<p class="tablazat">C. Neményi - Wéber:
-
Neményi ? Oravecz: Matematika 1. oszt. Tankönyv és Munkafüzet</p>
+
Matematika 2. oszt. Tankönyv és Munkafüzet</p>
</td>
</td>
</tr>
</tr>
408. sor: 390. sor:
<td colspan="4">
<td colspan="4">
<p class="dvv">4. Hallgatói teljesítménymérés:</p>
<p class="dvv">4. Hallgatói teljesítménymérés:</p>
-
<p class="tablazat"><a name="Szöveg17"></a>Záródolgozat:
+
<p class="tablazat">Záródolgozat:
óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának
óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának
ismertetése</p>
ismertetése</p>
415. sor: 397. sor:
<tr>
<tr>
<td colspan="4">
<td colspan="4">
-
<p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdoív
+
<p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív
kitöltésével zárul.</p>
kitöltésével zárul.</p>
</td>
</td>
</tr>
</tr>
</table>
</table>
 +
 +
<p class="h4">Tematika</p>
<p>Tematika</p>
<p>Tematika</p>
-
<p class="lista">1. foglalkozás: A számfogalom-építés elokészítése,
+
<p class="lista">1.:A 2. osztály tananyagának épülése, a régi és új ismeretek
-
megalapozása. Az eszközök használata.</p>
+
összekapcsolódása</p>
-
<p class="lista">2. foglalkozás: Számfogalom építése. A valóságon alapuló
+
<p class="lista">2.: </p>
-
cselekvo tapasztalatszerzésbol kiinduló tanulás</p>
+
<p class="lista">3.: Számok a 100-as körben. A számfogalom-építés fokozatai.</p>
-
<p class="lista">3. foglalkozás: Számok összeg- és különbségalakja. A tanító szerepe
+
<p class="lista">4.: A számrendszeres gondolkodás alapozása.</p>
-
a tanulás irányításában.</p>
+
-
<p class="lista">4. foglalkozás: Az összeadás, kivonás háromféle értelmezése. Az
+
<p class="lista">5.: Összeadás és kivonás a százas számkörben.</p>
-
értelmezést segíto tevékenységek, játékok, módszerek.</p>
+
-
<p class="lista">5. foglalkozás: A matematikatanulás egységes és széles
+
<p class="lista">6: A szorzás, bennfoglalás, részekre osztás értelmezése. A
-
alapozása. A matematika tananyag témaköreinek tartalmi feldolgozása.</p>
+
szorzó- és bennfoglaló- táblák felépítése.</p>
-
<p class="lista">6. foglalkozás: A számok valóságtartalma és egyszeru
+
<p class="lista">7.: A geometriai tapasztalatszerző munka továbbépítése a 2.
-
tulajdonságai. Ellenorzés, értékelés a matematika órákon.</p>
+
osztályban: térbeli és síkbeli alkotások, tükrözések.</p>
-
<p class="lista">7. foglalkozás: Geometriai tapasztalatszerzés az elso
+
<p class="lista">8.: Szorzó- és bennfoglalótáblák összehasonlítása. Összefüggések,
-
osztályban. Eszközök használata a geometria tanításában.</p>
+
kapcsolatok keresése.</p>
-
<p class="lista">8. foglalkozás: Számkörbovítés, becslés, számlálás 20-ig.
+
<p class="lista">9.: Műveleti tulajdonságok. Az egységtörtek
-
Számtulajdonságok, számkapcsolatok.</p>
+
előkészítése.</p>
-
<p class="lista">9. foglalkozás: Számolási eljárások tanítása. </p>
+
<p class="lista">10.: Tanulási nehézségek felismerése a 2. osztályban. A
 +
dyscalculia. Tanfolyamzárás.</p>
-
<p class="lista">10.foglalkozás: Függvényre vezeto szöveges feladatok.
+
<p class="lista"> </p>
-
Sorozatok, Szabályjátékok.</p>
+
-
<p class="lista">Tanfolyamzárás.</p>
+
<h2>Útjelző a matematika tanítsához 4. osztályban tanítóknak A tanfolyamot a 2009/2010 tanévben csak külön megrendelésre indítjuk. </h2>
<p class="h1"> AKKREDITÁLT TANFOLYAM </p>
<p class="h1"> AKKREDITÁLT TANFOLYAM </p>
-
<p class="h2">2003/04.</p>
+
<p class="h2">2008/09.</p>
<table>
<table>
462. sor: 444. sor:
<td colspan="2">
<td colspan="2">
<p class="tablazat">Cím:</p>
<p class="tablazat">Cím:</p>
-
<p class="tablazat">Útjelzo a
+
<p class="tablazat">Útjelző a
-
matematika tanításához a 3. osztályban tanítók számára</p>
+
matematika tanításához a 4. osztályban tanítók számára</p>
</td>
</td>
<td>
<td>
-
<p class="dvv">Meghirdeto:</p>
+
<p class="dvv">Meghirdető:</p>
<p class="tablazat">Fazekas Mihály
<p class="tablazat">Fazekas Mihály
-
Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium</p>
+
Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium</p>
</td>
</td>
<td>
<td>
483. sor: 465. sor:
<p class="dvv">Célcsoport:</p>
<p class="dvv">Célcsoport:</p>
<p class="tablazat">tanítók, napközis
<p class="tablazat">tanítók, napközis
-
nevelok, gyógypedagógusok</p>
+
nevelők, gyógypedagógusok</p>
</td>
</td>
<td colspan="2">
<td colspan="2">
-
<p class="tablazat">Tanfolyamfelelos: Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes</p>
+
<p class="tablazat">Tanfolyamfelelős: Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes</p>
<p class="tablazat">Tel.: 210 10 31/251,
<p class="tablazat">Tel.: 210 10 31/251,
-
e-mail: </p>
+
e-mail:agineni@freemail.hu </p>
</td>
</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td colspan="4">
<td colspan="4">
-
<p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály Fovárosi Gyakorló
+
<p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi
-
Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. <a name="_msoanchor_4">
+
Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. </p>
-
</a><a href="#_msocom_4">[VP4]</a> </p>
+
<tr>
-
</td>
+
-
</tr>
+
-
<tr>
+
<td colspan="3">
<td colspan="3">
-
<p class="tablazat">Elso foglalkozás idopontja: 2003. szeptember 29.</p>
+
<p class="tablazat">Első foglalkozás időpontja: </p>
-
<p class="tablazat">Utolsó foglalkozás idopontja: 2004. április 26.</p>
+
<p class="tablazat">Utolsó foglalkozás időpontja: </p>
</td>
</td>
<td>
<td>
<p class="tablazat"> </p>
<p class="tablazat"> </p>
-
<p class="tablazat">8.00 ? 11.00 óráig</p>
+
<p class="tablazat">8.00-11.00 óráig</p>
</td>
</td>
</tr>
</tr>
513. sor: 492. sor:
</td>
</td>
<td>
<td>
-
<p class="tablazat">Ár: 30000 Ft</p>
+
<p class="tablazat">Ár: 35000 Ft</p>
</td>
</td>
<td>
<td>
526. sor: 505. sor:
<td colspan="4">
<td colspan="4">
<p class="dvv">A program részletes leírása:</p>
<p class="dvv">A program részletes leírása:</p>
-
<p class="tablazat">A résztvevo
+
<p class="tablazat">A résztvevő
-
hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív Neményi matematikatanítási
+
hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási
szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga
szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga
Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási
Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási
hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként
hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként
-
bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az eloadások a
+
bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a
tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében
tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében
bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak
bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak
-
lehetoséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban
+
lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban
jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A
jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A
tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a
tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a
549. sor: 528. sor:
<td colspan="4">
<td colspan="4">
<p class="dvv">3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:</p>
<p class="dvv">3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:</p>
-
<p class="tablazat">C. Neményi ? Wéber:
+
<p class="tablazat">C. Neményi - Káldi:
-
Matematika 3. oszt. Tankönyv és Munkafüzet</p>
+
Matematika 4. oszt. Tankönyv és Munkafüzet</p>
</td>
</td>
</tr>
</tr>
563. sor: 542. sor:
<tr>
<tr>
<td colspan="4">
<td colspan="4">
-
<p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdoív
+
<p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív
kitöltésével zárul.</p>
kitöltésével zárul.</p>
</td>
</td>
572. sor: 551. sor:
<p class="dvv"> </p>
<p class="dvv"> </p>
 +
<p class="lista">1.: Számfogalom felújítása az 1000-es számkörben. Alaki- helyi-
 +
és valódi érték.</p>
-
<p class="lista">foglalkozás: Számfogalom felújítása az100-as számkörben.
+
<p class="lista">2.: Számok valóságtartalma. Tapasztalatszerzés az 10000-es
-
Tapasztalaton alapuló induktív út a matematika tanításában.</p>
+
számkör nevezetesebb számairól.</p>
-
<p class="lista">2. foglalkozás: Számkörbovítés az 1000-es számkörben.
+
<p class="lista">3.: Helyiérték és mértékegység. </p>
-
Helyiérték-rendszer.</p>
+
-
<p class="lista">3. foglalkozás: Bemutató: Muveletek az 1000-es
+
<p class="lista">4. : Szöveges feladatok megoldása. Az önálló feladatmegoldó
-
számkörben. Szó- és írásbeli muveletek tanításának fokozatai.</p>
+
képesség fejlesztésének szempontjai.</p>
-
<p class="lista">4. foglalkozás: Különféle matematikai modellek a szöveges
+
<p class="lista">5.: Negatív szám fogalmának értelmezése. A témával kapcsolatos
-
feladat megoldásában. Szöveges feladat megoldásának lépései. </p>
+
követelmények.</p>
-
<p class="lista">5. foglalkozás: Mérési tapasztalatra épülo törtfogalom. A
+
<p class="lista">6.: Fo témák a geometria tanításában: testek építése,
-
témakör tanításának fokozatai.</p>
+
síkidomok, transzformációk, mérések. </p>
-
<p class="lista">6. foglalkozás: Tapasztalaton alapuló szemléletformálás a
+
<p class="lista">7.: Térszemlélet-fejleszto játékok, tevékenységek. </p>
-
geometria tanítása során. Követelmények és tevékenységek. </p>
+
-
<p class="lista">7. foglalkozás: Fo témák a geometria tanításában. A
+
<p class="lista">8: A Halmazok-logika témakör feldolgozása. Követelmények
-
feladatok, tevékenységek egymásra épülése.</p>
+
értelmezése.</p>
-
<p class="lista">foglalkozás :Nyitott mondatok értelmezésének tanítása.</p>
+
<p class="lista">9.: Kombinatorikai feladatok megoldása. Valószínuségi
 +
játékok.</p>
-
<p class="lista">foglalkozás: Kombinatorikai feladatok megoldása. </p>
+
<p class="lista">10.: Hiányosságok, fejlesztendo területek felsos
-
 
+
szemmel. Tanfolyamzárás</p>
-
<p class="lista">foglalkozás: Dyscalculia a harmadik osztályban.
+
-
Diagnosztizálás és terápia.</p>
+
-
<p class="lista">Tanfolyamzárás.</p>
 
[[/*]]
[[/*]]

Aktuális változat

Tartalomjegyzék

Útjelző a matematika tanításához

Egy 120 órás képzés önálló 30 órás részeként folyik a munka. Kezdheted első osztályban vagy harmadikban. Kijárhatod mindkettőt egy esztendő alatt. Jövőre ráépül a másodikos és negyedikes kurzus, ezt is elvégezheted egy év alatt. Beiratkozhatsz évente. Fokozatosan megismerheted a tananyagot elsőtől negyedikig. Megfigyelheted bemutatóinkon ugyanazoknak a gyerekeknek a munkáját, fejlődését. A végén betekinthetsz az ötödik osztályba is. S ha tetszik, újra elölről kezdheted!</p

Útjelző a matematika tanításához 1. osztályban tanítóknak 2009/2010

Cím:

Útjelző a matematika tanításához a 1. osztályban tanítók számára

Meghirdető:

Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

Indítási engedély szám:

XXV/3/16/2000.

Azonosító szám:

XXV/3/16/2000.

Az OM jegyzékben szerepel!

Célcsoport:

tanítók, napközis nevelők, gyógypedagógusok

Tanfolyamfelelős: Szilágyiné Oravecz Márta

Tel.: 210 10 31/251, e-mail: szoravecz@t-online.hu

Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8.

Első foglalkozás időpontja:

Utolsó foglalkozás időpontja:

8.00 - 11.00 óráig

Létszám: 30 fo

Ár: 35000 Ft

Óraszám: 30

Alkalmak száma: 10

1. A program részletes leírása:

A résztvevő hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a tananyagot a hozzá kapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3.

2. Tanfolyami jegyzet:

3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:

C. Neményi Oravecz: Matematika 1. oszt. Tankönyv és Munkafüzet

4. Hallgatói teljesítménymérés:

Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése

5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív kitöltésével zárul.

<p class="lista">1.foglalkozás: A számfogalom-építés előkészítése, megalapozása. Az eszközök használata.

2.foglalkozás: Számfogalom építése. A valóságon alapuló cselekvő tapasztalatszerzésből kiinduló tanulásról

3. foglalkozás: Számok összeg- és különbségalakja. A tanító szerepe a tanulás irányításában.

4. foglalkozás: Az összeadás, kivonás háromféle értelmezése. Az értelmezést segítő tevékenységek, játékok, módszerek.

5. foglalkozás: A matematikatanulás egységes és széles alapozása. A matematika tananyag témaköreinek tartalmi feldolgozása.

6. foglalkozás: A számok valóságtartalma és egyszerű tulajdonságai. Ellenőrzés, értékelés a matematika órákon.

7. foglalkozás: Geometriai tapasztalatszerzés az első osztályban. Eszközök használata a geometria tanításában.

8. foglalkozás: Számkörbővítés, becslés, számlálás 20-ig. Számtulajdonságok, számkapcsolatok.

9. foglalkozás: Számolási eljárások tanítása.

10.foglalkozás: Függvényre vezető szöveges feladatok. Sorozatok, Szabályjátékok.

Tanfolyamzárás.

Útjelző a matematika tanításához 3. osztályban tanítóknak 2009/2010

AKKREDITÁLT TANFOLYAM

2008/09.

Cím:

Útjelző a matematika tanításához a 3. osztályban tanítók számára

Meghirdető:

Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

Indítási engedély szám:

XXV/3/17/2000.

Azonosító szám:

XXV/3/17/2000.

Az OM jegyzékben szerepel!

Célcsoport:

tanítók, napközis nevelők, gyógypedagógusok

Tanfolyamfelelős: Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes

Tel.: 210 10 31/251, e-mail:agineni55@gmail.com

Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8.

Első foglalkozás időpontja:

Utolsó foglalkozás időpontja:

8.00 - 11.00 óráig

Létszám: 30 fo

Ár: 35000 Ft

Óraszám: 30

Alkalmak száma: 10

1. A program részletes leírása:

A résztvevő hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3.

2. Tanfolyami jegyzet:

3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:

C. Neményi ? Wéber: Matematika 3. oszt. Tankönyv és Munkafüzet

4. Hallgatói teljesítménymérés:

Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése

5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív kitöltésével zárul.

foglalkozás: Számfogalom felújítása a 100-as számkörben. Tapasztalaton alapuló induktív út a matematika tanításában.

2. foglalkozás: Számkörbovítés az 1000-es számkörben. Helyiérték-rendszer.

3. foglalkozás: Bemutató: Műveletek az 1000-es számkörben. Szó- és írásbeli műveletek tanításának fokozatai.

4. foglalkozás: Különféle matematikai modellek a szöveges feladat megoldásában. Szöveges feladat megoldásának lépései.

5. foglalkozás: Mérési tapasztalatra épülő törtfogalom. A témakör tanításának fokozatai.

6. foglalkozás: Tapasztalaton alapuló szemléletformálás a geometria tanítása során. Követelmények és tevékenységek.

7. foglalkozás: Fő témák a geometria tanításában. A feladatok, tevékenységek egymásra épülése.

foglalkozás :Nyitott mondatok értelmezésének tanítása.

foglalkozás: Kombinatorikai feladatok megoldása.

foglalkozás: Dyscalculia a harmadik osztályban. Diagnosztizálás és terápia.

Tanfolyamzárás.


Útjelző a matematika tanításához 2. osztályban tanítóknak A tanfolyamot a 2009/2010 tanévben csak külön megrendelésre indítjuk.

AKKREDITÁLT TANFOLYAM

2008/09.

Cím:

Útjelző a matematika tanításához a 2. osztályban tanítók számára

Meghirdető:

Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

Indítási engedély szám:

XXV/3/17/2000.

Azonosító szám:

XXV/3/17/2000.

Az OM jegyzékben szerepel!

Célcsoport:

tanítók, napközis nevelok, gyógypedagógusok

Tanfolyamfelelős: Szilágyiné Oravecz Márta

Tel.: 210 10 31/251, e-mail: szoravecz@t-online.hu

Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8.

Első foglalkozás időpontja:

Utolsó foglalkozás időpontja:

8.00-11.00 óráig

Létszám: 30 fo

Ár: 35000 Ft

Óraszám: 30

Alkalmak száma: 10

A program részletes leírása:

A résztvevő hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3.

2. Tanfolyami jegyzet:

3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:

C. Neményi - Wéber: Matematika 2. oszt. Tankönyv és Munkafüzet

4. Hallgatói teljesítménymérés:

Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése

5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív kitöltésével zárul.

Tematika

Tematika

1.:A 2. osztály tananyagának épülése, a régi és új ismeretek összekapcsolódása

2.:

3.: Számok a 100-as körben. A számfogalom-építés fokozatai.

4.: A számrendszeres gondolkodás alapozása.

5.: Összeadás és kivonás a százas számkörben.

6: A szorzás, bennfoglalás, részekre osztás értelmezése. A szorzó- és bennfoglaló- táblák felépítése.

7.: A geometriai tapasztalatszerző munka továbbépítése a 2. osztályban: térbeli és síkbeli alkotások, tükrözések.

8.: Szorzó- és bennfoglalótáblák összehasonlítása. Összefüggések, kapcsolatok keresése.

9.: Műveleti tulajdonságok. Az egységtörtek előkészítése.

10.: Tanulási nehézségek felismerése a 2. osztályban. A dyscalculia. Tanfolyamzárás.

Útjelző a matematika tanítsához 4. osztályban tanítóknak A tanfolyamot a 2009/2010 tanévben csak külön megrendelésre indítjuk.

AKKREDITÁLT TANFOLYAM

2008/09.

Cím:

Útjelző a matematika tanításához a 4. osztályban tanítók számára

Meghirdető:

Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

Indítási engedély szám:

XXV/3/17/2000.

Azonosító szám:

XXV/3/17/2000.

Az OM jegyzékben szerepel!

Célcsoport:

tanítók, napközis nevelők, gyógypedagógusok

Tanfolyamfelelős: Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes

Tel.: 210 10 31/251, e-mail:agineni@freemail.hu

Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8.

Első foglalkozás időpontja:

Utolsó foglalkozás időpontja:

8.00-11.00 óráig

Létszám: 30 fo

Ár: 35000 Ft

Óraszám: 30

Alkalmak száma: 10

A program részletes leírása:

A résztvevő hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3.

2. Tanfolyami jegyzet:

3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:

C. Neményi - Káldi: Matematika 4. oszt. Tankönyv és Munkafüzet

4. Hallgatói teljesítménymérés:

Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése

5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív kitöltésével zárul.

Tematika

1.: Számfogalom felújítása az 1000-es számkörben. Alaki- helyi- és valódi érték.

2.: Számok valóságtartalma. Tapasztalatszerzés az 10000-es számkör nevezetesebb számairól.

3.: Helyiérték és mértékegység.

4. : Szöveges feladatok megoldása. Az önálló feladatmegoldó képesség fejlesztésének szempontjai.

5.: Negatív szám fogalmának értelmezése. A témával kapcsolatos követelmények.

6.: Fo témák a geometria tanításában: testek építése, síkidomok, transzformációk, mérések.

7.: Térszemlélet-fejleszto játékok, tevékenységek.

8: A Halmazok-logika témakör feldolgozása. Követelmények értelmezése.

9.: Kombinatorikai feladatok megoldása. Valószínuségi játékok.

10.: Hiányosságok, fejlesztendo területek felsos szemmel. Tanfolyamzárás

A laphoz nem tartoznak aloldalak.