Magyar nyelv és irodalom/Támasz/A napközis tanulás/Tanulásirányítás

Az Alsós tanítói portálból

< Magyar nyelv és irodalom | Támasz | A napközis tanulás(Változatok közti eltérés)
(Import a forrásból)
Aktuális változat (2007. december 10., 23:38) (szerkesztés) (visszavonás)
A (1 revision(s))
 

Aktuális változat

A napközis nevelő feladata a konkrét házi feladathoz kapcsolódó tanulási technika megtanítása, a felmerülő problémák megbeszélése és a korosztálynak megfelelő részletes útmutatás a feladatok megoldásában.

 

FELKÉSZÜLÉSI VÁZLAT / részlet /

 

Helyszín: Fazekas Mihály Gyakorlóiskola

Osztály: 4. B.

Téma: Tanulásirányítás

Tanító: Bacsák Katalin

Időpont: 2000. november 22.

Házi feladat: Nyelvtanból: szabálytanulás, alkalmazáshoz írásbeli feladat. Olvasásból: olvasmány olvasása, tartalom elmondása.

Előkészítés:

 

- Felszerelés ellenőrzése.

- A házi feladat tisztázása nyelvtanból!

- Kinyitják a tankönyvet, és a füzetet.

- Milyen fontos tudni való van ezzel kapcsolatban?

-Szóbeli írásbeli sorrendet mondják. Felhívják a fokozott melléknevek kapcsolatos helyesírási problémára  a figyelmet.

- Nézzük az olvasás házi feladatot! Elmondják a hozzá kapcsolódód tanulási technikát.

- Felhívom a figyelmüket, hogy a tartalmat először még vázlat alapján is felmondhatják.

- Játék: Memória játék az olvasmány tartalmához kapcsolódó szavakkal.

- Önálló munka: Egyedül dolgoznak.

- Aktuális segítségnyújtás. /4 tanulónak A. Zs.,B.E.,K. K. és L. R./

Ellenőrzés, értékelés

A nyelvtan írásbelit a nevelő ellenőrzi. A szabályt tanulópárjának suttogva mondja el a kisgyerek az írásbeli elkészítése előtt. A tartalom kikérdezéséhez gyerekeket kérek.

További oldalak