http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Magyar_nyelv_%C3%A9s_irodalom/T%C3%A1masz/A_napk%C3%B6zis_tanul%C3%A1s/A_kommunik%C3%A1ci%C3%B3s_k%C3%A9pess%C3%A9gek_fejleszt%C3%A9se_sazbadid%C5%91ben/Szabadid%C5%91s_technik%C3%A1k&action=history&feed=atomMagyar nyelv és irodalom/Támasz/A napközis tanulás/A kommunikációs képességek fejlesztése sazbadidőben/Szabadidős technikák - Laptörténet2024-03-29T00:47:00ZAz oldal laptörténete a Alsós tanítói portálMediaWiki 1.11.0http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Magyar_nyelv_%C3%A9s_irodalom/T%C3%A1masz/A_napk%C3%B6zis_tanul%C3%A1s/A_kommunik%C3%A1ci%C3%B3s_k%C3%A9pess%C3%A9gek_fejleszt%C3%A9se_sazbadid%C5%91ben/Szabadid%C5%91s_technik%C3%A1k&diff=550&oldid=prevAdmin: 1 revision(s)2007-12-10T23:38:30Z<p>1 revision(s)</p>
<table style="background-color: white; color:black;">
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">‹Régebbi változat</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">2007. december 10., 23:38 változat</td>
</tr>
</table>Adminhttp://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Magyar_nyelv_%C3%A9s_irodalom/T%C3%A1masz/A_napk%C3%B6zis_tanul%C3%A1s/A_kommunik%C3%A1ci%C3%B3s_k%C3%A9pess%C3%A9gek_fejleszt%C3%A9se_sazbadid%C5%91ben/Szabadid%C5%91s_technik%C3%A1k&diff=549&oldid=prevAdmin: Import a forrásból2007-12-09T00:04:24Z<p>Import a forrásból</p>
<p><b>Új lap</b></p><div><p class=dvv>Márványozás</p><br />
<br />
<p class=normal>Eszközök: tustinta, edény, ecset, papírtörölköző</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Vizet öntök egy edénybe. Az edény mérete akkora legyen, hogy a<br />
papír beleférjen. Az ecsetet a tustintába mártom, és a vízhez érintem. Ezután<br />
a papírt a víz felszínén megmártom. Érdekes mintákat kapunk a papíron. Attól<br />
függően, hogy mit olvasunk ki a képekből, adhatunk neki címet.</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=kozep>[[Image:cikk_271_image001.jpg]]</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal> </p><br />
<br />
<p class=dvv>Reprodukció</p><br />
<br />
<p class=normal>Ferenczy Károly: Kődobálók </p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Három gyerek megnézi a képet és utána beállnak úgy, ahogy a<br />
képen a fiúk. A többi gyerek feladata kitalálni azt, hogy mi van a fiúk<br />
kezében.</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Kalf Willem: Csendélet homárral</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Minden csoport jól nézze meg a képet!</p><br />
<br />
<p class=normal>Emlékezetből sorolják fel azt, hogy milyen tárgyakat<br />
láttak.(Ezüst foglalatú ivókürt, kristályserleg, citrom, török szőnyeg, tálca.)</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=dvv>Gipszöntés</p><br />
<br />
<p class=normal>Lehel kürtjét Jászberényben őrzik. A múzeumban látott tárgyról<br />
a gyerekek rajzot készítenek. </p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>[[Image:cikk_271_image002.jpg]]</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>A gipszöntés alkalmas a magyar történelem és a művészettörténet<br />
szemlél-tetéséhez. Egy edénybe 4,5dl langyos vizet öntünk. Fokozatosan szórjuk<br />
hozzá a gipszet /50dkg/. Jól megkeverjük. Pár percet várunk, majd a pépet az<br />
öntőformába öntjük. A még híg gipszbe vékony drótból hajlított akasztót is<br />
benyomhatunk. Ennek segítségével ruhára varhatók, falra akaszthatóak az<br />
elkészült tárgyak. A forma domború oldalát megnyomva kivehetjük az<br />
öntvé-nyeket. Száradás után befesthetjük, és színtelen lakkal bevonhatjuk<br />
azokat.</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>[[Image:cikk_271_image003.jpg]]</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>A koronázási szertartást rendezhetünk megfelelő kellékekkel.</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=dvv>Korona hajtogatása</p><br />
<br />
<p class=normal>A négyzet átlóit és a középvonalakat meghajtogatjuk. Ekkor 4db<br />
négyzetet látunk. Úgy kell a nagy négyzetet összehajtani, hogy egy kis<br />
négyzeten legyen rajta a többi kis négyzet. Négyzetből négyzetet készítünk. A<br />
négyzet nyitott vége van felül, és a felső négyzet felét lehajtom az alsó<br />
csúcsra. Az egészet megfordítom és a túloldalon ugyanezt csinálom. Lapozzunk<br />
úgy, hogy a lemez sima oldala legyen felénk! A négyzet két oldalsó csúcsát<br />
középre hajtjuk, majd a felette levő részt lehajtjuk. Miután mindkét oldalon<br />
meghajtogattuk, alulról szétnyitjuk. A két oldalsó hajtogatást<br />
odaragaszthatjuk. A koronát drágakövekkel ékesíthetjük, amiket színes fényes<br />
papírokból formázunk meg. </p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>[[Image:cikk_271_image004.jpg]]</p><br />
<br />
<p class=normal> </p><br />
<br />
<p class=dvv>Jogar </p><br />
<br />
<p class=normal>Alaphajtogatás, négyzetből háromszöget hajtunk. Az átlókat<br />
meghajtjuk, és egyenként leélezzük. Most olyan a munkadarab, mint egy sátor. A<br />
sarkokat felhajtjuk, megfordítjuk, és a másik oldalon hasonlóan csináljuk. Az<br />
oldalsó sarkokat középre hajtjuk. A felső csücsköt a sarkok zsebeibe dugjuk.<br />
Alul felfújjuk és egy henger tetejére tesszük. </p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=dvv>Korona másképpen</p><br />
<br />
<p class=normal>A négyzet átlóit meghajtogatjuk és kinyitjuk. A sarkokat a<br />
középpontba hajtjuk.</p><br />
<br />
<p class=normal>Megfordítjuk, és a sarkokat középre hajtjuk. Ismét<br />
megfordítjuk. Négy kis négyzetet látunk. A két oldalsó négyzetet kiemeljük, s<br />
így az alsó és a felső négyzet egymásra kerül.</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Megnézhetjük az igazi koronát a Nemzeti Múzeumban.</p><br />
<br />
<p class=lista>- Milyen kövek díszítik? </p><br />
<br />
<p class=lista>- Kinek melyik tetszik?</p><br />
<br />
<p class=normal>Köveket gyűjtünk. Lehet rájuk festeni vagy kis szobrokat<br />
készíthetünk ragasztással.</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal><span class=dvv>Sámánbot</span> készítése</p><br />
<br />
<p class=normal>Egy botra különféle egyszerű hangkeltő eszközöket kötözünk.<br />
Például söröskupakokat vagy nagyobb méretű fagyöngyöket. Ritmushangszerként<br />
használjuk. </p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal><span class=dvv>Tarsoly</span> készítése filcből</p><br />
<br />
<p class=normal>Pelenkaöltéssel körbevarrjuk. A rátétet bujtatott öltéssel<br />
varrjuk meg. </p><br />
<br />
<p class=normal>Sámán-szövéssel készítjük el az akasztót. A szövéshez egy olyan<br />
kis falap szükséges, amin 9 lyuk van. Soronként 3. Levágunk 9 egyforma<br />
hosszúságú fonalat. Minden lyukba egy fonalat befűzünk. A végeket megfogjuk<br />
mindkét oldalon csomót kötünk. A fonalat kihúzzuk úgy, hogy a csomó a fához<br />
feszüljön. A fa másik oldalán kezdünk a fonallal dolgozni. Két szálat<br />
felemelünk, és a másik csomós részt átbújtatjuk ezen. Ami a második szál volt<br />
az előbb, az most az első lesz, és a következő fonalat felemelem, és a két<br />
fonal alatt átemelem az alsó részt. Egészen addig, amíg van fonal. Amikor<br />
elfogy a fonal, levágom a fáról, és újból csomót kötök a végére. Felvarrom a<br />
tarisznyára.</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=dvv>Nemezelés</p><br />
<br />
<p class=normal>Õseink öltözködésének megfigyelése - korabeli öltöztető<br />
babáknak, ruhatár készítése.</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal><span class=dvv>Golyó</span> formázása</p><br />
<br />
<p class=lista>1. Apró darabokra tépjük a gyapjút.</p><br />
<br />
<p class=lista>2. Kis gombolyagot készítünk száraz kézzel.</p><br />
<br />
<p class=lista>3. Fátylakat tépünk, és a gombolyagot bevonjuk vele.</p><br />
<br />
<p class=lista>4. Az asztalon középen vizesedény és szappan van. Minden gyerek<br />
előtt egy tányér van, ami fölött dolgozik. Kezünket beszappanozzuk és<br />
benedvesítjük.</p><br />
<br />
<p class=lista>5. A kezünkről a gombolyagra visszük a nedvességet.</p><br />
<br />
<p class=lista>6. A két kezünkkel golyót formázunk.</p><br />
<br />
<p class=normal>Ez a folyamat ismétlődik addig, amíg a golyó a kívánt méretet<br />
el nem éri.</p><br />
<br />
<p class=normal>Népi nyelven söndörgetem és csicsogtatom. Ez a tevékenység<br />
lényege.</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal><span class=dvv>Rovásírás</span> segítségével tudunk<br />
üzenetet küldeni egymásnak</p><br />
<br />
<p class=normal> </p><br />
<br />
<p class=dvv>Fémből pénzeket lehet domborítani.</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=dvv>Memóriakártya</p><br />
<br />
<p class=normal>Múzeumi sétát összeköthetünk egy tárgykészítéssel. Az avarkor<br />
és a honfoglalás korának díszítőmotívumaiból memóriakártyákat rajzolhatunk.<br />
Mindenki azt választhatja, amelyik neki a legjobban tetszik. Gazdag<br />
mintaválasztékot találunk ékszereken, tarsolylemezeken, szablya markolatokon,<br />
lószerszámokon.</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>A Hunyadi család <span class=dvv>gyűrűs holló</span>ját<br />
papírból állíthatjuk össze.</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal><span class=dvv>Török sátor</span> összeállítása alaprajz<br />
alapján.</p><br />
<br />
<p class=normal>A sátorkészítő ipar a török hódoltság korában a hadfelszerelés<br />
egyik legfontosabb ága volt. A sátrak nagyság, forma, szín és díszítés szerint<br />
különböztek egymástól. Vörös színű sátor az uralkodón kívül csak magas méltóság<br />
viselőit illette meg. A hunok, avarok, bolgár, törökök jelentős sátorkultúrát<br />
hoztak őshazájukból. A honfoglaló magyarság is sátrakban lakott, és a sátor<br />
szavunk is még a honfoglalás előtti csadir török szó emléke.</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>[[Image:cikk_271_image005.jpg]]</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Jellegzetes <span class=dvv>török épület felkeresése</span>:<br />
Gül Baba Türbe (Bp. II. Mecset u. 14.)</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Milyen gépen nyomtatták a Nemzeti dalt?</p><br />
<br />
<p class=normal>Megnézhetjük a<a href="etercrghtmp"></a> Kiscelli Múzeumban, a fővárosi <span class=dvv><br />
nyomdagép</span>ek között.</p><br />
<br />
<p class=normal>Ha szerencsénk van, akkor nyomtathatunk rajta.</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=dvv>Zenehallgatás</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>De Falla: Tűztánc - mozgás improvizáció - Tóth<br />
Árpád: Láng – vershez illusztráció készítése</p><br />
<br />
<p class=normal>[[Image:cikk_271_image006.jpg]]</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Verdi : Aida Győzelmi induló - dicsőséges bevonulás</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Verdi: Attila c. operából részlet</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Liszt: Hunok csatája részlet</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Szörényi-Bródy: István a király - dramatikus játékhoz is lehet</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Saint-Saens: Állatok farsangja - állatok hangjának felismerése</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Hector Berlioz: Fantasztikus szimfónia</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Csajkovszkij: Diótörő -karácsonykor -egerek tánca </p><br />
<br />
<p class=normal> 2. o. Egerek gyűlése c. olvasmányhoz</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Vivaldi: Évszakok</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Mozart: Kürtverseny</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Mozart:Török induló - ütemre járás turbánokban</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Mozart: Gyermekszimfónia</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Kuruc dalok</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>A szabadidős programokat <span class=dvv>könyvajánlások</span>kal<br />
gazdagíthatjuk, amelyeket a gyerekek saját élményeik alapján fogalmaznak meg. A<br />
tananyag kiegészí-téséhez <span class=dvv>diafilm</span>et is<br />
használhatunk. Ez a lényegkiemelést segíti.</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal><span class=dvv>ÉLÕ MÛZEUMOT</span> hozhatunk létre<br />
rajzokból, reprodukciókból és tárgyakból.</p><br />
<br />
<p class=normal>A tárgyak mellett ott állnak a készítők, akik tudnak mesélni<br />
alkotásaikról.</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=kozep><span class=dvv>Színházi élmények előkészítése</span></p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Mielőtt színházba megyünk, információkat közlünk gyerekekkel és<br />
felnőttekkel. Minél fiatalabb korosztály, annál inkább a rajzos forma marad meg<br />
az emlékezetükben.</p><br />
<br />
<p class=kozep>[[Image:cikk_271_image007.jpg]]</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=dvv> Előkészítő játékok</p><br />
<br />
<p class=lista>- Dramatikus játékok segítenek önmagunk és társaink<br />
megismerésében.</p><br />
<br />
<p class=lista>- Bábfilmek megtekintésénél levehetjük a hangot és<br />
szinkronizálhatjuk a filmet. Így lehetőséget adunk arra, hogy jobban<br />
odafigyeljenek a figurára, mozgásra és a helyszínre. </p><br />
<br />
<p class=lista>- A kommunikációs készséget fejlesztjük, amikor úgy kell<br />
beszélni, hogy nemcsak a cselekmény a fontos, hanem más apró részletnek is<br />
jelentősége van.</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Az apró részletekből varázslatos egészek is lehetnek. Ilyen <span class=dvv><br />
Ibolya</span> varázslata.</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=lista>1. Tulipánból paprika.</p><br />
<br />
<p class=lista>2. Paprikából Jancsika</p><br />
<br />
<p class=lista>3. Jancsikából kiskirály.</p><br />
<br />
<p class=lista>4. Kiskirályból tulipán.</p><br />
<br />
<p class=normal>Egy téglalapot a rövidebb oldalon megfelezünk és a két rövidebb<br />
oldalt középre </p><br />
<br />
<p class=normal>hajtjuk. A felső két részre tulipánt rajzolunk. A belső oldal<br />
felső részén a paprika hegye látszik, alul pedig Jancsika vagy a kiskirály arca<br />
van. Ahogy a szöveg mondja, úgy kell hajtogatni a papírt.</p><br />
<br />
<p class=kozep>[[Image:cikk_271_image008.jpg]]</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=dvv>Bábkészítés, bábozás</p><br />
<br />
<p class=normal>&quot;A bábu olyan szerves tartozéka életünk első éveinek, mint<br />
a mese, később pedig úgy raktározódik el emlékezetünk mélyén, mint a gyermekkor<br />
sok más élménye.&quot;</p><br />
<br />
<p class=normal>Kazanlár Emil : A bábjáték</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>&quot; A gyermek maga szereti megválasztani játékát, de<br />
szívesen veszi, ha érdeklődését felkeltjük.&quot; A bábjátszás kézikönyvéből<br />
van az idézet, mely felhívja a figyelmet a pedagógus irányító szerepére. A<br />
bábjátékokban többféle báb szerepelhet, terménybáb, síkbáb, gyűszűbáb,<br />
kesztyűbáb stb. Egy előadást, csak egyfajta bábkészlettel adjunk elő.<br />
Leggyorsabban a papír kerül a kezünkbe, ezért ajánlom ezt elsőként. </p><br />
<br />
<p class=dvv>Papírbábok</p><br />
<br />
<p class=normal>Hamar elkészíthetjük az egész készletet. 8x5cm kis téglalapot<br />
úgy hajtunk egymásra, hogy 3cm széles legyen a bábu. Egy gyerekujj mérete kb.<br />
ekkora.</p><br />
<br />
<p class=normal>Hátul az egymásra hajtott részt összeragasztjuk. A fej formáját<br />
körhöz hasonlít-juk. A <span class=dvv>malac</span> arcát kicsit elnyújtjuk<br />
és kis füleket vágunk. A lábak 1,5x3cm téglalapok, amiket bevagdosunk. A bábut<br />
kiszínezzük. </p><br />
<br />
<p class=normal>A test és a fej arányára figyelni kell!</p><br />
<br />
<p class=normal>Az <span class=dvv>egér</span> orra az esőcsepphez<br />
hasonlít, csak az orrát kell feljebb húzni. füleket lehet külön szabni, vagy a<br />
fejjel együtt vágjuk ki. A fül egy elnyújtott, bevágott körhöz hasonlít. Ezután<br />
a rajz és a bajusz ragasztása következik.</p><br />
<br />
<p class=normal>Ha nem sablonnal készülnek a bábuk, külön személyiséget kapnak.</p><br />
<br />
<p class=normal>Az <span class=dvv>oroszlán</span> feje egy kör, aminek a<br />
szélét bevagdossuk.</p><br />
<br />
<p class=normal>A <span class=dvv>sün</span> fej részét kicakkozzuk.</p><br />
<br />
<p class=normal>Ha színes papírból készülnek a bábuk, egy szín árnyalataival<br />
jól tudjuk érzékeltetni a testrészeket.</p><br />
<br />
<p class=normal>A <span class=dvv>kacsá</span>nál a test alapja, egy felül<br />
lekerekített téglalap.</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=kozep>[[Image:cikk_271_image009.jpg]]</p><br />
<br />
<p class=normal> </p><br />
<br />
<p class=kozep><span class=comments>Bábkészlet az Egerek gyűlése című<br />
meséhez</span></p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Egyszerű <span class=dvv>sík</span>báb is lehet érdekes.<br />
Például az elefánt fejét megrajzoljuk és az ormányánál kört vágunk, s az ujjunk<br />
lesz az elefánt ormánya. </p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=kozep>[[Image:cikk_271_image010.jpg]]</p><br />
<br />
<p class=dvv>Filcbábok</p><br />
<br />
<p class=normal>Hasonló módszerrel lehet filcből bábokat varrni. Apró<br />
pelenkaöltéssel összevarrjuk a testet. S amit a testre illesztünk, rejtett<br />
öltéssel varrjuk fel.</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Bábkiállítást is rendezhetünk az elkészült munkákból.</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=kozep>[[Image:cikk_271_image011.jpg]]</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal> </p><br />
<br />
<p class=normal>Rajzos abc készítése a játékos betűismertetést segíti, és a<br />
kreativitást fejleszti.</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal>Versek, mondókák illusztrálása segít a szöveg megértésében, és<br />
megtanulásában.</p><br />
<br />
<p class=normal> </p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=dvv>Tárgyjátékok: </p><br />
<br />
<p class=lista>- Ha a tárgy beszélni tudna - Széttaposott cipőt mutatunk a<br />
gyerekeknek. Alkossanak hozzá történetet!</p><br />
<br />
<p class=lista>- Fotó készítés a meséből - címadás.</p><br />
<br />
<p class=normal>&nbsp;</p><br />
<br />
<p class=normal><span class=dvv>Népi játékok</span> felhasználása</p><br />
<br />
<p class=lista>- Mozgáskoordináció fejlesztése népi játékokkal.</p><br />
<br />
<p class=normal> Most viszik Danikáné lányát</p><br />
<br />
<p class=normal> Száz liba egy sorba</p><br />
<br />
<p class=normal> Elmentem Bécsbe</p><br />
<br />
<p class=normal> Kányajáték</p><br />
<br />
<p class=normal> Népmesék lakodalmához táncos játékok:</p><br />
<br />
<p class=normal> Kerek a káposzta</p><br />
<br />
<p class=normal> Hopp Juliska</p><br />
<br />
<p class=normal> János úr készül</p><br />
<br />
<p class=normal> Honnét jössz, hova mész, te Magyar<br />
Ilona?</p><br />
<br />
<p class=lista>- Menü a lakomán, az étlap összeállítása. </p><br />
<br />
<br />
[[/*]]</div>Admin