http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Magyar_nyelv_%C3%A9s_irodalom/T%C3%A1masz/A_napk%C3%B6zis_tanul%C3%A1s/A_j%C3%A1t%C3%A9k&action=history&feed=atomMagyar nyelv és irodalom/Támasz/A napközis tanulás/A játék - Laptörténet2024-03-29T08:19:06ZAz oldal laptörténete a Alsós tanítói portálMediaWiki 1.11.0http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Magyar_nyelv_%C3%A9s_irodalom/T%C3%A1masz/A_napk%C3%B6zis_tanul%C3%A1s/A_j%C3%A1t%C3%A9k&diff=552&oldid=prevAdmin: 1 revision(s)2007-12-10T23:38:31Z<p>1 revision(s)</p>
<table style="background-color: white; color:black;">
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">‹Régebbi változat</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">2007. december 10., 23:38 változat</td>
</tr>
</table>Adminhttp://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Magyar_nyelv_%C3%A9s_irodalom/T%C3%A1masz/A_napk%C3%B6zis_tanul%C3%A1s/A_j%C3%A1t%C3%A9k&diff=551&oldid=prevAdmin: Import a forrásból2007-12-09T00:04:24Z<p>Import a forrásból</p>
<p><b>Új lap</b></p><div><p class=normal><span>A játék a gyermeki tevékenység legalapvet&#337;bb<br />
formája. Az különbözteti meg minden más tevékenységt&#337;l, hogy közben a<br />
gyermek ellazul, a gondokról elfeledkezik, illetve e tevékenység közben képes<br />
gondjaival megküzdeni, feldolgozni azokat. Közben der&#369;ssé, aktívvá,<br />
figyelme, érdekl&#337;dése növekszik. Megtanul egy dologgal huzamosabb ideig<br />
foglalkozni, koncentrálni.</span></p><br />
<br />
<p class=normal><span>&nbsp;</span></p><br />
<br />
<p class=normal><span>A játék a gyermek életében kihagyhatatlan,<br />
elengedhetetlen tevékenység. A játék közben végzett manipuláció során ismeri<br />
meg környezetét. Érzékel, észlel, tapasztal, utánoz, mintát követ, készségek<br />
képességek fejl&#337;dnek ki. Megtanul idomulni környezetéhez, illetve<br />
környezetét alakítani önmagához. Eközben aktív kapcsolatba kerül az &#337;t<br />
körülvev&#337; emberekkel, képessé válik az együttm&#369;ködésre, kommunikációra.<br />
Ennek során válik képessé arra, hogy gondolatait közölje, illetve másokét egyre<br />
pontosabban megértse. A gondolatok cseréje közben megkezd&#337;dik a több<br />
szempontú gondolkodás kialakulása. Ez a folyamat szoros kapcsolatban van<br />
értelmi fejl&#337;désével. A játék az ismeretszerzés egyik spontán<br />
lehet&#337;sége. Ahhoz, hogy egy gyermek iskolaéretté váljon ezeken a<br />
fejl&#337;dési folyamatokon is végig kell mennie. </span></p><br />
<br />
<p class=normal><span> A sikeres iskolai teljesítményhez szükséges<br />
részképességek is a játékon keresztül fejl&#337;dnek ki. Az esetleges<br />
képességhiány/ok leghatékonyabban szintén játékkal fejleszthet&#337;k,<br />
illetve korrigálható/k. Hiszen játékszituációban a gyermek érdekl&#337;dése,<br />
teljesítménye, aktivitása is nagyobb. A már meglév&#337; játékos momentumok<br />
fokozatosan alakíthatók, vezethet&#337;k át tanulási tevékenységgé. </span></p><br />
<br />
<p class=normal><span>&nbsp;</span></p><br />
<br />
<p class=normal><span>Az iskolás kor elejére tehet&#337; a tudás<br />
megszerzésének egy új, akaratlagos irányítású tevékenységi formája, a tanulás.<br />
Ez azonban nem azt jelenti, hogy a régi fejl&#337;dési forma gyakorlása<br />
megsz&#369;nik, hanem csak azt, hogy a tevékenységformák aránya megváltozik. A<br />
hátrányos helyzet&#369;, szociálisan éretlen, részképesség hiányosság/ok/kal<br />
küzd&#337; gyerekeknél még tovább fennmarad a játék - mint fejl&#337;dési<br />
lehet&#337;ség - els&#337;dlegessége.</span></p><br />
<br />
<p class=normal><span>&nbsp;</span></p><br />
<br />
<p class=normal><span>A gy&#369;jteményben felsorolt játékok <span class=dvv><br />
matematika</span>, <span class=dvv>magyar</span> és <span class=dvv><br />
környezet</span> ismeret tantárgyakhoz köthet&#337;<br />
felsorolásban, ezen belül évfolyamonkénti besorolásban szerepelnek. Az egyes<br />
játékok és variációik azonban nem csak egy évfolyamon alkalmazhatók. Ezek a<br />
játékok alkalmasak arra, hogy el&#337;segítsék, elmélyítsék az ismeretszerzést,<br />
és bizonyos részképességek- fejl&#337;dését biztosítsák. Természetesen ezek a<br />
funkciók nem elkülönülten egymástól, hanem párhuzamosan hatnak.</span></p><br />
<br />
<p class=normal><span>Ugyanakkor a csoportos játékok célja az is, hogy<br />
képessé tegyék a gyerekeket arra, hogy megtanuljanak együttm&#369;ködni,<br />
alá-fölérendeltségi viszonyban tevékenykedni, megtanuljanak segítséget nyújtani<br />
és elfogadni egymást. Fontos átgondolnunk, hol legyen a <span class=dvv>játék<br />
helye a napirendbe</span>, hogyan <span class=dvv>tervezzünk</span>, mi<br />
módon <span class=dvv>kezdeményezzük</span>, és hogyan <span class=dvv>szervezzük</span><br />
meg a körülményeket.</span></p><br />
<br />
<br />
[[/*]]</div>Admin