http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Magyar_nyelv_%C3%A9s_irodalom/M%C3%B3dszertani_alapelvek/Dr%C3%A1mapedag%C3%B3gia/Alkalmazott_dr%C3%A1maj%C3%A1t%C3%A9kok&action=history&feed=atomMagyar nyelv és irodalom/Módszertani alapelvek/Drámapedagógia/Alkalmazott drámajátékok - Laptörténet2024-03-28T23:08:23ZAz oldal laptörténete a Alsós tanítói portálMediaWiki 1.11.0http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Magyar_nyelv_%C3%A9s_irodalom/M%C3%B3dszertani_alapelvek/Dr%C3%A1mapedag%C3%B3gia/Alkalmazott_dr%C3%A1maj%C3%A1t%C3%A9kok&diff=430&oldid=prevAdmin: 1 revision(s)2007-12-10T23:38:22Z<p>1 revision(s)</p>
<table style="background-color: white; color:black;">
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">‹Régebbi változat</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">2007. december 10., 23:38 változat</td>
</tr>
</table>Adminhttp://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Magyar_nyelv_%C3%A9s_irodalom/M%C3%B3dszertani_alapelvek/Dr%C3%A1mapedag%C3%B3gia/Alkalmazott_dr%C3%A1maj%C3%A1t%C3%A9kok&diff=429&oldid=prevAdmin: Import a forrásból2007-12-09T00:04:24Z<p>Import a forrásból</p>
<p><b>Új lap</b></p><div><h4>Ismerked&#337;játék:</h4><br />
<br />
<p>A csoport körben helyezkedik el. Az els&#337;<br />
játékos megmondja a nevét, s azt is elmondhatja, hogyan szólítsák a többiek. /<br />
pl. Kiss Katalin, de szeretném, ha Katának szólítanátok/ Ezek után a mellette<br />
lév&#337; következik. Elmondja az el&#337;tte hallott nevet és utána &#337; is<br />
bemutatkozik az el&#337;bb említett módon.</p><br />
<br />
<p>Ha már mindenki bemutatkozik, újra indul a<br />
játék úgy, hogy az egyik gyerek rámutat valakire és elmondja a nevét, majd<br />
megismétli a sajátját. Pl. „ Te Moncsi vagy”- rámutat,- </p><br />
<br />
<p>engem Varga Annának hívnak és a becenevem<br />
Panna.</p><br />
<br />
<p>Mindenki kerüljön sorra , csak akkor hagyjuk<br />
abba a játékot, ha már mindenki bemutatkozott. Ha a gyerekek élvezik a játékot,<br />
többször is megismételhetjük.</p><br />
<br />
<p>Miután már ismerik egymás becenevét, szólítsák<br />
egymást és cseréljenek helyet! Például: Én Julcsi vagyok – rámutatva –<br />
szeretnék veled – rámutat egyik társára – Moncsi, helyet cserélni veled. Ha<br />
pontosan megnevezte a társát, akkor helyet cserélnek és folytatódik a játék. Ha<br />
eltéveszti a társa nevét, akkor másik társat kell szólítani.</p><br />
<br />
<p>Lehet&#337;ség szerint mindenki változtasson<br />
helyet egy játékban. Többször ismételhet&#337;, szabadid&#337;ben is<br />
népszer&#369;. </p><br />
<br />
<p>variáció:</p><br />
<br />
<p>A gyerekek csak nevük magánhangzóit<br />
hangoztatják, pl. Izabella: iaea. Els&#337; osztályban segítsünk nekik, ha<br />
nehezen megy, ne vegyük el a sikerélményüket.</p><br />
<br />
<h4>Koncentrációs gyakorlatok:</h4><br />
<br />
<p><span class=dvv>Kulcsos játék</span></p><br />
<br />
<p>A gyerekek körben állnak. Az egyik tanuló<br />
kezébe teszünk egy kulcscsomót. Az a feladata, hogy adja át úgy a kulcscsomót a<br />
mellette lév&#337; társának, hogy az ne csörrenjen meg. A játék akkor ér véget,<br />
ha mindenkinél „járt” a kulcs. Nehezíthetjük a játékot pl.: azzal, hogy a gyerekek<br />
a hátuk mögött adják tovább a kulcscsomót ill. választhatunk különböz&#337;<br />
testhelyzeteket is az átadásra. Egyéni gy&#337;ztes természetesen nincs, hanem<br />
a legfontosabb az, hogy senkinél ne csörrenjen meg a kulcs.</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>Tárgyak az asztalon</span></p><br />
<br />
<p>Az asztalon vagy földön letakarva<br />
különböz&#337; tárgyakat helyezünk el. Pl.: olló, kend&#337;, üveggolyó,<br />
joghurtos doboz, újság, toll, síp, … - amit találunk. Háromszor megmutatjuk,<br />
hogy mit takar a kend&#337;. A gyerekeknek az a feladata, hogy minél több<br />
tárgyat megjegyezzenek.</p><br />
<br />
<p>Nehezíthetjük azzal, hogy írják le a tárgyak<br />
nevét. Cél, hogy az összes tárgyat megnevezzék.</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>Képleírás csoportokban</span></p><br />
<br />
<p>Minden csoportból egy tanuló megtekint egy<br />
képet. Alaposan megfigyelik, hogy mit látnak. A feladata az, hogy elmondja a<br />
csoport többi tagjának, hogy mit ábrázolt a kép. A csoportnak le kell rajzolni<br />
azt, amit a társuk látott. A kész képeket összehasonlítjuk, hogy melyik az,<br />
amelyik az eredetihez a legjobban hasonlít.</p><br />
<br />
[[/*]]</div>Admin