http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Magyar_nyelv_%C3%A9s_irodalom/Hozz%C3%A1rendelhet%C5%91_seg%C3%A9dletek/%C3%93rav%C3%A1zlatok/A_-s%3B_-sz%3B_-z%3B_dz_v%C3%A9g%C5%B1_ig%C3%A9k_felsz%C3%B3l%C3%ADt%C3%B3_m%C3%B3dja&limit=50&action=history&feed=atom
Magyar nyelv és irodalom/Hozzárendelhető segédletek/Óravázlatok/A -s; -sz; -z; dz végű igék felszólító módja - Laptörténet
2024-03-29T10:06:45Z
Az oldal laptörténete a Alsós tanítói portál
MediaWiki 1.11.0
http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Magyar_nyelv_%C3%A9s_irodalom/Hozz%C3%A1rendelhet%C5%91_seg%C3%A9dletek/%C3%93rav%C3%A1zlatok/A_-s%3B_-sz%3B_-z%3B_dz_v%C3%A9g%C5%B1_ig%C3%A9k_felsz%C3%B3l%C3%ADt%C3%B3_m%C3%B3dja&diff=456&oldid=prev
Admin: 1 revision(s)
2007-12-10T23:38:24Z
<p>1 revision(s)</p>
<table style="background-color: white; color:black;">
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">‹Régebbi változat</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">2007. december 10., 23:38 változat</td>
</tr>
</table>
Admin
http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Magyar_nyelv_%C3%A9s_irodalom/Hozz%C3%A1rendelhet%C5%91_seg%C3%A9dletek/%C3%93rav%C3%A1zlatok/A_-s%3B_-sz%3B_-z%3B_dz_v%C3%A9g%C5%B1_ig%C3%A9k_felsz%C3%B3l%C3%ADt%C3%B3_m%C3%B3dja&diff=455&oldid=prev
Admin: Import a forrásból
2007-12-09T00:04:24Z
<p>Import a forrásból</p>
<p><b>Új lap</b></p><div><p><span class=dvv>Témakör:</span> Igék</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>Tananyag:</span> A –s; -sz; -z; dz végű igék felszólító módja</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>Osztály.</span> 4.</p><br />
<br />
<h4>Az óra menete:</h4><br />
<br />
<p><span class=dvv>1. Előzetes ismeretek<br />
mozgósítása</span></p><br />
<br />
<p class=lista>-Felszólító mondatok szövegkörnyezetének<br />
megállapítása.</p><br />
<br />
<p class=lista>-Hol hangozhattak el a következ&#337; mondatok?<br />
Miért?</p><br />
<br />
<p class=lista>-Igyekezzetek az öltöz&#337;be!</p><br />
<br />
<p class=lista>-Vetk&#337;zzetek és irány a víz!</p><br />
<br />
<p class=lista>-Ne lökdössétek egymást!</p><br />
<br />
<p class=lista>-Ússzatok, de vigyázzatok magatokra!</p><br />
<br />
<p class=lista>-Eddzetek kitartóan!</p><br />
<br />
<p class=lista>-Mire szólított fel?</p><br />
<br />
<p class=lista>-Tegyétek az igéket más gondolatkörbe!</p><br />
<br />
<p class=lista>-Helyezzétek fel a táblára a felszólító módú igéket!</p><br />
<br />
<p>2. <span class=dvv>A felszólító mód jelének megfigyelése.</span></p><br />
<br />
<p>– igyekezzetek – </p><br />
<br />
<p>Válasszuk le az igei személyragot!</p><br />
<br />
<p>– igyekezze – </p><br />
<br />
<p>Mi lehet az –e, a –z bet&#369;?</p><br />
<br />
<p>/ Köt&#337;hang, felszólító mód jele./</p><br />
<br />
<p>Miért –z, és nem –j a felszólító mód jel ez<br />
esetben? Mi történik?</p><br />
<br />
<p>/ A –j –z hanggá, bet&#369;vé változik./</p><br />
<br />
<p>– igyekez – </p><br />
<br />
<p>Ez már az iget&#337;.</p><br />
<br />
<p>Szóelemzés páronként; ollóval leválasztják a<br />
gyerekek az igei</p><br />
<br />
<p>személyragot, köt&#337;hangot, a felszólító<br />
mód jelét, és a szótövet.</p><br />
<br />
<p>/ A táblán lév&#337; szókártyák közül<br />
választhatnak./</p><br />
<br />
<p>Vetk&#337;zzetek, lökdössétek, vigyázzatok,<br />
ússzatok, eddzetek szavak</p><br />
<br />
<p>elemzésének megbeszélése.</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>3. Igék átalakítása felszólító<br />
módú alakba – csoportonként.</span></p><br />
<br />
<p class=lista>-Olvasunk, hozunk, vésünk, másznak, dolgoznak igék<br />
átalakítása.</p><br />
<br />
<p class=lista>-Mondatba foglalással a kijelent&#337; és felszólító<br />
mód értelmezése.</p><br />
<br />
<p class=lista>-A feladat ellen&#337;rzése felolvasással.</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>4. A felszólító mód<br />
alkalmazásának gyakorlása.</span></p><br />
<br />
<p>Alakítsd át a mondatokat, úgy felszólítás<br />
legyen! A füzetbe dolgozz!</p><br />
<br />
<p>A cserepet földdel rakjuk tele.</p><br />
<br />
<p>A tulipánhagymát belehelyezik.</p><br />
<br />
<p>Napos, meleg helyre kell tenni.</p><br />
<br />
<p>Rendszeresen öntözik.</p><br />
<br />
<p>Türelmesen várunk.</p><br />
<br />
<p>Ellen&#337;rzés írásvetít&#337;r&#337;l!</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>5. A felszólító módú igék<br />
helyesírásának megszilárdítása</span></p><br />
<br />
<p class=lista>-Emlékezetb&#337;l írjátok le az óra elején<br />
elhangzott uszodai utasításokat!</p><br />
<br />
<p class=lista>-Írásvetít&#337;r&#337;l ellen&#337;rzés.</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>6. Összegzés</span></p><br />
<br />
<p>Mit tudunk a –s; -z; -sz, -dz vég&#369;<br />
felszólító módú igék helyesírásáról?</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>7. Házi feladat</span></p><br />
<br />
<p>Írjatok 5 utasítást! Az utasításban lév&#337;<br />
igéket helyezd más</p><br />
<br />
<p>szövegkörnyezetbe és írj úgy velük mondatokat!<br />
/ 10 mondat /</p><br />
<br />
<br />
[[/*]]</div>
Admin