http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=K%C3%B6rnyezetismeret/T%C3%A1masz/Fejleszt%C5%91pedag%C3%B3gus_munk%C3%A1ja/A_tanul%C3%A1si_k%C3%A9pess%C3%A9gek/Szem_-_k%C3%A9z_%C3%A9s_%C3%A9szlel%C3%A9s&action=history&feed=atom
Környezetismeret/Támasz/Fejlesztőpedagógus munkája/A tanulási képességek/Szem - kéz és észlelés - Laptörténet
2024-03-29T10:25:03Z
Az oldal laptörténete a Alsós tanítói portál
MediaWiki 1.11.0
http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=K%C3%B6rnyezetismeret/T%C3%A1masz/Fejleszt%C5%91pedag%C3%B3gus_munk%C3%A1ja/A_tanul%C3%A1si_k%C3%A9pess%C3%A9gek/Szem_-_k%C3%A9z_%C3%A9s_%C3%A9szlel%C3%A9s&diff=384&oldid=prev
Admin: 1 revision(s)
2007-12-10T23:38:19Z
<p>1 revision(s)</p>
<table style="background-color: white; color:black;">
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">‹Régebbi változat</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">2007. december 10., 23:38 változat</td>
</tr>
</table>
Admin
http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=K%C3%B6rnyezetismeret/T%C3%A1masz/Fejleszt%C5%91pedag%C3%B3gus_munk%C3%A1ja/A_tanul%C3%A1si_k%C3%A9pess%C3%A9gek/Szem_-_k%C3%A9z_%C3%A9s_%C3%A9szlel%C3%A9s&diff=383&oldid=prev
Admin: Import a forrásból
2007-12-09T00:04:24Z
<p>Import a forrásból</p>
<p><b>Új lap</b></p><div><h4>Szem-kéz, szem-láb koordináció fejlesztése</h4><br />
<br />
<p class=lista>célbadobások vízszintes és függőleges célra,<br />
változó távolságról,</p><br />
<br />
<p class=lista>karikahajtás bottal,</p><br />
<br />
<p class=lista>teke,</p><br />
<br />
<p class=lista>játék ugrókötéllel,</p><br />
<br />
<p class=lista>ugróiskola (ahol lapos követ kell bedobni a<br />
négyzetbe, mielőtt beleugranánk),</p><br />
<br />
<p class=lista>labdajátékok (Partizán labda 2 labdával,<br />
labdaadogató verseny, lábtenisz),</p><br />
<br />
<p class=lista>horgászás</p><br />
<br />
<h4>Az észlelés (percepció) fejlesztése</h4><br />
<br />
<p>A látott, hallott, tapintott dolgok természetes velejárója a<br />
nyelvi fejlesztés. Ezen nyelvi kifejezések megtanítása egyenlő a szókészlet<br />
bővítésével. A tanulási helyzetek többségében a vizuális észlelés<br />
összekapcsolódik valamilyen nyelvi és motoros tevékenységgel. Egyik jelzése<br />
felidézi a másikat.</p><br />
<br />
<p>Az észlelés fejlesztésének területei:</p><br />
<br />
<p class=lista><span class=dvv>látás fejlesztése</span>: a vizuális memória<br />
erősítése, a Mi változott meg? -típusú játékokkal,</p><br />
<br />
<p class=lista><span class=dvv>alaklátás, formaállandóság fejlesztése</span>:<br />
formaalakítás mozgással (járás, futás, mászás, ugrás)</p><br />
<br />
<p class=lista>minták kirakása, sorminták rajzolása</p><br />
<br />
<p class=lista>játék: Mókusok ki a házból!</p><br />
<br />
<p class=lista><span class=dvv>mozgásos (kinesztetikus) észlelés fejlesztése:</span><br />
hátunkra rajzolt formát kell mozgással ismételni, majd megnevezni<br />
(íráselemek, számok, betűk, mértani formák, szavak stb.)</p><br />
<br />
<p class=lista>játékok:</p><br />
<br />
<p class=lista>Kelj fel Jancsi!</p><br />
<br />
<p class=lista>Tolvajlépés</p><br />
<br />
<p class=lista><span class=dvv>térbeli észlelési viszonyok fejlesztése: </span><br />
jó eredmény érhető el a helycserés játékokkal.</p><br />
<br />
<p class=lista>Játékok:</p><br />
<br />
<p class=lista>Hess, ki a rétről!</p><br />
<br />
<p class=lista>Hatos futás</p><br />
<br />
<p class=lista>Partizán labda</p><br />
<br />
<p class=lista>Szélkakas</p><br />
<br />
<p class=lista><span class=dvv>hallási észlelés fejlesztése:</span><br />
nagyon fontos feladatunk, mert a hiánya olvasástanulási problémát<br />
von maga után. Ilyen irányú játékok tanítása alkalmas a problémás gyerekek<br />
kiszűrésére.</p><br />
<br />
<p class=lista>Játékok:</p><br />
<br />
<p class=lista>Gyorstávirat</p><br />
<br />
<p class=lista>Hol szólsz kispajtás?</p><br />
<br />
<p class=lista>Szembekötő fülelő?</p><br />
<br />
<p class=lista>Húgomasszony, ki vagyok?</p><br />
<br />
<p class=lista>Ezek a játékok alkalmasak a keresztcsatornák<br />
fejlesztésére is.</p><br />
<br />
<p class=lista><span class=dvv>tapintás fejlesztése:</span><br />
bekötött szemmel tárgyak felismertetése</p><br />
<br />
<p class=lista><span class=dvv>verbális fejlesztés:</span> minden<br />
játékban alapvetően szükséges a vele kapcsolatos szókészlet kialakítása.</p><br />
<br />
<h4>Fejlesztő játékok leírása</h4><br />
<br />
<p>[[Image:cikk_183_image001.jpg]]</p><br />
<br />
<p>[[Image:cikk_183_image002.jpg]]</p><br />
<br />
<p>[[Image:cikk_183_image003.jpg]]</p><br />
<br />
<p>[[Image:cikk_183_image004.jpg]]</p><br />
<br />
<p>[[Image:cikk_183_image005.jpg]]</p><br />
<br />
<p>[[Image:cikk_183_image006.jpg]]</p><br />
<br />
<p>[[Image:cikk_183_image007.jpg]]</p><br />
<br />
[[/*]]</div>
Admin