http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=K%C3%B6rnyezetismeret/T%C3%A1masz/Fejleszt%C5%91pedag%C3%B3gus_munk%C3%A1ja/A_k%C3%A9pess%C3%A9gfejleszt%C3%A9sr%C5%91l&limit=50&action=history&feed=atomKörnyezetismeret/Támasz/Fejlesztőpedagógus munkája/A képességfejlesztésről - Laptörténet2024-03-29T13:39:41ZAz oldal laptörténete a Alsós tanítói portálMediaWiki 1.11.0http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=K%C3%B6rnyezetismeret/T%C3%A1masz/Fejleszt%C5%91pedag%C3%B3gus_munk%C3%A1ja/A_k%C3%A9pess%C3%A9gfejleszt%C3%A9sr%C5%91l&diff=376&oldid=prevAdmin: 1 revision(s)2007-12-10T23:38:19Z<p>1 revision(s)</p>
<table style="background-color: white; color:black;">
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">‹Régebbi változat</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">2007. december 10., 23:38 változat</td>
</tr>
</table>Adminhttp://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=K%C3%B6rnyezetismeret/T%C3%A1masz/Fejleszt%C5%91pedag%C3%B3gus_munk%C3%A1ja/A_k%C3%A9pess%C3%A9gfejleszt%C3%A9sr%C5%91l&diff=375&oldid=prevAdmin: Import a forrásból2007-12-09T00:04:24Z<p>Import a forrásból</p>
<p><b>Új lap</b></p><div><p>Egyéni korrekció szükséges a készségek és képességek<br />
fejletlensége esetén. Írás-, olvasás-, számolás-, és beszédkészség területén,<br />
valamint a megfigyelő, gondolkodó, emlékező, szövegértő és lényegkiemelő<br />
képességek esetében is. Korrekció ideje: naponta, de legalább heti három<br />
alkalommal 3-5-10 perces időtartammal. Lehet a fejlesztés egyéni, de<br />
kiscsoportban is végezhető. Egy-egy területen egyszerre 3-4 tanulóval<br />
végezhetünk intenzív fejlesztést. Ezt mindaddig folytatjuk, míg a hátrány meg<br />
nem szűnik. (Több hétig, hónapig is eltarthat.)</p><br />
<br />
<h4>A fejlesztés módja tanulási időben</h4><br />
<br />
<p class=lista>suttogva, hogy a többi gyereket ne zavarja,</p><br />
<br />
<p class=lista>tanulás előkészítő szakasza után, amikor a<br />
többiek már önállóan tanulnak,</p><br />
<br />
<p class=lista>az egyéni tanulási idő keretébe iktatva úgy, hogy<br />
ne zavarjuk meg a gyerek önálló munkáját,</p><br />
<br />
<p class=lista>két tantárgy közé helyezve, mert a<br />
tevékenységváltás pihenést jelent az idegrendszer számára,</p><br />
<br />
<p class=lista>az ellenőrzés szakaszában, amikor a felelősök<br />
társaik felkészülését ellenőrzik, illetve a gyerekek önművelő tevékenységet<br />
folytatnak,</p><br />
<br />
<p class=lista>amikor csak lehetséges, a fejlesztést a gyerekek<br />
saját házi feladatain keresztül végezzük.</p><br />
<br />
<h4>A fejlesztés lehetőségei szabadidőben</h4><br />
<br />
<p>A szabadidő számtalan lehetőséget kínál az egyéni<br />
korrekcióra. Ennek tudatos tervezése is előzetes méréseken alapul. Ebben az<br />
esetben is figyelnünk kell arra, hogy a fejlesztést szolgáló játékba,<br />
tevékenységbe heti legalább 3 alkalommal bevonjuk az arra rászoruló tanulót<br />
(tanulókat). </p><br />
<br />
<h4>A felzárkóztató munka tudnivalói</h4><br />
<br />
<p class=lista>probléma pontos felelevenítése</p><br />
<br />
<p class=lista>fokozatosság elvének betartása</p><br />
<br />
<p class=lista>speciális és komplex gyakorlás egymást<br />
kiegészítve (pl.: speciális gyakorlattal<br />
fejlesztem az összeolvasás képességét, csak ezek után térek rá a tartalom<br />
elmondásának komplex gyakorlására)</p><br />
<br />
<p>A figyelem fejlesztése fontos kérdés, hiszen minden<br />
tevékenységünknek ez az alapja. A figyelem irányításában, a koncentráltság, a<br />
tartósság, a terjedelem növelésében jelentős szerepe van a rendszeres<br />
gyakorlásnak. Figyelemfejlesztés önmagában nem létezik. A fejlesztés komplex<br />
nevelési feladat felvállalását kívánja a pedagógustól.</p><br />
<br />
[[/*]]</div>Admin