Környezetismeret/Támasz/Fejlesztőpedagógus munkája

Az Alsós tanítói portálból

< Környezetismeret | Támasz(Változatok közti eltérés)
(A lap tartalmának cseréje erre: == SZERKESZTÉS ALATT ==)
Aktuális változat (2016. május 23., 16:53) (szerkesztés) (visszavonás)
(Hittig (vita) 2686 szerkesztésének visszaállítása.)
 
1. sor: 1. sor:
-
== SZERKESZTÉS ALATT ==
+
<p>Ez a munka az iskolában nem jelent mást, mint korrekciót. A
 +
korrekció lényegét tekintve nem más, mint egyéni törődés a rászorulókkal. Ennek
 +
megvalósításához először fel kell derítenünk a tanulási problémák okait. Az
 +
okok ismeretében kell megterveznünk a fejlesztés folyamatát, kidolgoznunk a
 +
módszereket és a speciális gyakorlatokat. Ezek egy része történhet a tanórán,
 +
más része a napközis foglalkozások keretében, illetve a csoportból kiemelve a
 +
tanulót, külön foglalkozáson. A hiánypótló és felzárkóztató feladatokat
 +
rendszeresen kell végeztetnünk, a folyamatot és az eredményt regisztrálnunk
 +
kell. Ez segíthet abban, hogy az alkalmazott módszereket, eljárásokat mindig a
 +
legoptimálisabb módon tervezzük meg annak érdekében, hogy a fejlesztésre
 +
(korrekcióra) szoruló gyermek minél előbb utolérhesse társait. A
 +
fejlesztőpedagógus egyaránt végez <span class=idezet>általános
 +
képességfejlesztést</span> és <span class=idezet>speciális
 +
képességfejlesztést.</span></p>
 +
 
 +
[[/*]]

Aktuális változat

Ez a munka az iskolában nem jelent mást, mint korrekciót. A korrekció lényegét tekintve nem más, mint egyéni törődés a rászorulókkal. Ennek megvalósításához először fel kell derítenünk a tanulási problémák okait. Az okok ismeretében kell megterveznünk a fejlesztés folyamatát, kidolgoznunk a módszereket és a speciális gyakorlatokat. Ezek egy része történhet a tanórán, más része a napközis foglalkozások keretében, illetve a csoportból kiemelve a tanulót, külön foglalkozáson. A hiánypótló és felzárkóztató feladatokat rendszeresen kell végeztetnünk, a folyamatot és az eredményt regisztrálnunk kell. Ez segíthet abban, hogy az alkalmazott módszereket, eljárásokat mindig a legoptimálisabb módon tervezzük meg annak érdekében, hogy a fejlesztésre (korrekcióra) szoruló gyermek minél előbb utolérhesse társait. A fejlesztőpedagógus egyaránt végez általános képességfejlesztést és speciális képességfejlesztést.

További oldalak