http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=K%C3%B6rnyezetismeret/T%C3%A1masz/A_napk%C3%B6zis_nevel%C5%91k_fejleszt%C5%91_munk%C3%A1ja/Szabadid%C5%91_szervez%C3%A9s&action=history&feed=atomKörnyezetismeret/Támasz/A napközis nevelők fejlesztő munkája/Szabadidő szervezés - Laptörténet2024-03-29T07:20:13ZAz oldal laptörténete a Alsós tanítói portálMediaWiki 1.11.0http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=K%C3%B6rnyezetismeret/T%C3%A1masz/A_napk%C3%B6zis_nevel%C5%91k_fejleszt%C5%91_munk%C3%A1ja/Szabadid%C5%91_szervez%C3%A9s&diff=352&oldid=prevAdmin: 1 revision(s)2007-12-10T23:38:17Z<p>1 revision(s)</p>
<table style="background-color: white; color:black;">
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">‹Régebbi változat</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">2007. december 10., 23:38 változat</td>
</tr>
</table>Adminhttp://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=K%C3%B6rnyezetismeret/T%C3%A1masz/A_napk%C3%B6zis_nevel%C5%91k_fejleszt%C5%91_munk%C3%A1ja/Szabadid%C5%91_szervez%C3%A9s&diff=351&oldid=prevAdmin: Import a forrásból2007-12-09T00:04:24Z<p>Import a forrásból</p>
<p><b>Új lap</b></p><div><p>Lehetőség szerint vonjuk be a gyerekeket a tervezésbe,<br />
előkészítésbe, szervezésbe, sőt a szabadidős tevékenység levezetését is<br />
rábízhatjuk az arra alkalmas gyerekre. Fontos, hogy a pedagógus megteremtse a<br />
lehetőséget egy-egy foglalkozás levezetéséhez. Rendelkezzen ötletekkel, de ne ő<br />
legyen a főszereplő!</p><br />
<br />
<p>Az együttlét első pillanatától kezdve alakítsuk a<br />
szabadidős–tevékenységekhez kapcsolódó szokásokat. A gyerekek különböző<br />
tevékenységekből választhatnak, s így kiscsoportos foglalkozások működnek<br />
egymás mellett. Jó módszer a különböző tevékenységek összehangolása. A<br />
szabadidőben bármilyen tevékenység helyet kaphat, a lényeg a játékoz hasonló<br />
intenzitás. A szabadon választott játékkal azonos tevékenységek megnyugtatják a<br />
gyereket. Játékszituációban örömmel megoldanak olyan feladatokat, amelyekre<br />
egyébként képtelenek lennének. <span class=idezet>H. Wallon</span><span class=idezet> (1958) </span>a<br />
gyermek lelki, <span class=idezet>Dienes (1973),</span> az értelmi<br />
fejlődését vizsgálva jut arra a következtetésre, hogy nincs olyan tevékenység,<br />
amely ne nyilvánulna meg játékos formában. </p><br />
<br />
<p>A 6-10 éves gyermek még minden tevékenységet szívesen végez.<br />
Ami társainak tetszik, neki is tetszik. Egyik tevékenységben ő követi a<br />
többieket, a másikban ötletei révén őt utánozzák. A szabadidő tartalmának<br />
irányításához fontos, hogy a pedagógus szeme előtt tartsa a csoportjához<br />
tartozó gyermekek életkorára jellemző kedvelt tevékenységfajtákat. A nevelés<br />
tanulói tevékenységek megszervezése útján valósul meg. A tevékenységek<br />
megszervezésénél egyrészt a gyermekek szükségleteire és a már kialakult<br />
motívumokra kell alapoznunk, másrészt pedig új, magasabb rendű motívumokat kell<br />
kialakítanunk. Ezért olyan foglalkozásokat kell tartanunk, amelyek a gyermekek<br />
szükségleteit kielégíti. (<span class=idezet>Pl: mozgásigény, játékosság,<br />
egyéni érdeklődés</span>.) Az örömmel végzett tevékenységek<br />
élményszerűvé válnak és fokozatosan újabb szükségleteket, motívumokat hoznak<br />
létre. Így a nevelés folyamán egyre értékesebb motivációs bázis alakul ki.<br />
Kívánatos, hogy a tevékenységek a napi megterhelés mellett pihentetőek és<br />
változatosak legyenek, ugyanakkor sokféle képességet fejlesszenek. Az önálló<br />
tanulásra nevelés érdekében olyan programokat is tervezünk, amelyek<br />
kapcsolódnak az iskolai tananyaghoz, további önművelődésre buzdítanak.</p><br />
<br />
[[/*]]</div>Admin