http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=K%C3%B6rnyezetismeret/T%C3%A1masz/A_napk%C3%B6zis_nevel%C5%91k_fejleszt%C5%91_munk%C3%A1ja/A_kreat%C3%ADv_hobbi_%C3%A9s_a_k%C3%B6rnyezetismeret&limit=500&action=history&feed=atom
Környezetismeret/Támasz/A napközis nevelők fejlesztő munkája/A kreatív hobbi és a környezetismeret - Laptörténet
2024-03-29T05:57:55Z
Az oldal laptörténete a Alsós tanítói portál
MediaWiki 1.11.0
http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=K%C3%B6rnyezetismeret/T%C3%A1masz/A_napk%C3%B6zis_nevel%C5%91k_fejleszt%C5%91_munk%C3%A1ja/A_kreat%C3%ADv_hobbi_%C3%A9s_a_k%C3%B6rnyezetismeret&diff=2350&oldid=prev
Hittig: A lap tartalmának cseréje erre: Szerkesztés alatt
2011-10-27T11:17:34Z
<p>A lap tartalmának cseréje erre: Szerkesztés alatt</p>
<a href="http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=K%C3%B6rnyezetismeret/T%C3%A1masz/A_napk%C3%B6zis_nevel%C5%91k_fejleszt%C5%91_munk%C3%A1ja/A_kreat%C3%ADv_hobbi_%C3%A9s_a_k%C3%B6rnyezetismeret&diff=2350&oldid=372">(Változatok közti eltérés)</a>
Hittig
http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=K%C3%B6rnyezetismeret/T%C3%A1masz/A_napk%C3%B6zis_nevel%C5%91k_fejleszt%C5%91_munk%C3%A1ja/A_kreat%C3%ADv_hobbi_%C3%A9s_a_k%C3%B6rnyezetismeret&diff=372&oldid=prev
Admin: 1 revision(s)
2007-12-10T23:38:19Z
<p>1 revision(s)</p>
<table style="background-color: white; color:black;">
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">‹Régebbi változat</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">2007. december 10., 23:38 változat</td>
</tr>
</table>
Admin
http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=K%C3%B6rnyezetismeret/T%C3%A1masz/A_napk%C3%B6zis_nevel%C5%91k_fejleszt%C5%91_munk%C3%A1ja/A_kreat%C3%ADv_hobbi_%C3%A9s_a_k%C3%B6rnyezetismeret&diff=371&oldid=prev
Admin: Import a forrásból
2007-12-09T00:04:24Z
<p>Import a forrásból</p>
<p><b>Új lap</b></p><div><h2>I. PAPÍRMASÉ</h2><br />
<br />
<p>[[Image:cikk_208_image001.jpg]]</p><br />
<br />
<h4>Tárgy: falióra</h4><br />
<br />
<h4>Technika: papírmasé</h4><br />
<br />
<p><span class=dvv>Anyagszükséglet:</span></p><br />
<br />
<p class=lista>-furnérlap</p><br />
<br />
<p class=lista>-konyhai falióra</p><br />
<br />
<p class=lista>-fűrész</p><br />
<br />
<p class=lista>-tapétaragasztó</p><br />
<br />
<p class=lista>-lapos ecset</p><br />
<br />
<p class=lista>-víz</p><br />
<br />
<p class=lista>-színes dekorpapír</p><br />
<br />
<p class=lista>-színes nyomatok</p><br />
<br />
<p class=lista>-háncs</p><br />
<br />
<h4>Az elkészítés módja:</h4><br />
<br />
<p>A furnérlapra ráhelyezzük a faliórát és körülrajzoljuk.<br />
Fűrésszel kivágjuk a megrajzolt kört. Így megkapjuk az óra helyét.</p><br />
<br />
<p>A színes dekorpapíron is körbe rajzoljuk az órát és ezt is<br />
kivágjuk. Az órát hátulról a furnérlapba illesztjük és csavarokkal rögzítjük. A<br />
furnérlap első részét teljes felületén bekenjük tapétaragasztóval, majd<br />
befedjük a dekorpapírral. A színes nyomatokról kivágjuk a képeket és felragasztjuk.<br />
Ezzel díszítjük a keretet. Háncsból szegélyt fonunk és erős ragasztóval rögzítjük.</p><br />
<br />
<h3>Kapcsolódó tantervi témakör, tananyag: </h3><br />
<br />
<p><span class=dvv>A megismerési<br />
módszerek alapozása:</span></p><br />
<br />
<p>-Egyszerű mérések alkalmi és szabvány egységekkel<br />
/2. osztály/</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>Az élettelen természet alapismeretei:</span></p><br />
<br />
<p>-Év-évszak, napp-napszak/1. osztály /</p><br />
<br />
<p>[[Image:cikk_208_image002.jpg]]</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>Tárgy</span>:<br />
Madáretető madarakkal</p><br />
<br />
<h4>Technika: papírmasé</h4><br />
<br />
<h4>Anyagszükséglet:</h4><br />
<br />
<p class=lista>-újságpapír</p><br />
<br />
<p class=lista>-tapétaragasztó</p><br />
<br />
<p class=lista>-víz</p><br />
<br />
<p class=lista>-tempera</p><br />
<br />
<p class=lista>-ecsetek</p><br />
<br />
<p class=lista>-öntvény</p><br />
<br />
<p class=lista>-gipsz</p><br />
<br />
<h4>Az elkészítés módja:</h4><br />
<br />
<p>Az újságpapírt kb. 5x5cm-es darabokra vágjuk. Az öntvényre több<br />
rétegben felvisszük a tapétaragasztóba beáztatott papírt. Teljesen bevonjuk a<br />
formát. Kezünkkel madáralakká szobrászkodjuk. Kialakítjuk a csőrét. Félretesszük<br />
száradni, kb. 24 órára. Másnap bekenjük tejföl sűrűségűre kikevert gipsszel.<br />
Kb. 1 óra száradás után kezdhetjük a festést temperával.</p><br />
<br />
<p>Az öntvény/ madárforma / dekorációs boltokban beszerezhető.</p><br />
<br />
<h3>Kapcsolódó tantervi témakör, tananyag:</h3><br />
<br />
<h4>Az élő természet alapismeretei:</h4><br />
<br />
<p>-Állatok és kicsinyeik /1. osztály</p><br />
<br />
<p>-Természetvédő és károsító tevékenysége elkülönítése/ 2.<br />
osztály / </p><br />
<br />
<p>-Az állatok gondozása: vadvédelem, madáretetés, háziállatok<br />
gondozása/ 3. osztály /</p><br />
<br />
<p>-Természetvédelmi területek, védett természeti értékek/ 4.<br />
osztály /</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>Tanulmányi<br />
séták, kirándulások, erdei iskola /1. 2. 3. 4. osztály /</span></p><br />
<br />
<p>[[Image:cikk_208_image003.jpg]]</p><br />
<br />
<p>[[Image:cikk_208_image004.jpg]]</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>Tárgy:</span><br />
Termések/gyümölcsök, zöldségek/</p><br />
<br />
<h4>Technika: papírmasé</h4><br />
<br />
<h4>Anyagszükséglet:</h4><br />
<br />
<p class=lista>-termések /zöldség, gyümölcs /</p><br />
<br />
<p class=lista>-újságpapír</p><br />
<br />
<p class=lista>-tapétaragasztó</p><br />
<br />
<p class=lista>-víz</p><br />
<br />
<p class=lista>-tempera</p><br />
<br />
<p class=lista>-ecsetek</p><br />
<br />
<p class=lista>-sniccer/ vágóeszköz/</p><br />
<br />
<h4>Az elkészítés módja:</h4><br />
<br />
<p>A termés felületét bekenjük a vízben feloldott tapétaragasztóval.<br />
A tapétaragasztóba áztatott újságpapír darabkákat felrakjuk a termésre, kb. 4-5</p><br />
<br />
<p>rétegben. Ecsettel és a kezünkkel elegyengetjük a formát.<br />
Száradni hagyjuk, kb. 24 órán át. Ha megszáradt, középen félbevágjuk a<br />
sniccerrel és óvatosan leemeljük a termésről. A vágás vonala mentén pillanat ragasztóval<br />
összeragasztjuk, összeillesztjük. Még egy réteg újságpapírt felrakunk rá<br />
tapétaragasztóval és készre formázzuk a papírmasé termést.</p><br />
<br />
<p>Mikor megszáradt, temperával kifestjük. Másnap lakkal lefújjuk.</p><br />
<br />
<h3>Kapcsolódó tantervi témakör, tananyag:</h3><br />
<br />
<h4>Az élő természet alapismeretei:</h4><br />
<br />
<p class=lista>-A közvetlen környezetben előforduló gyakori<br />
növények /1. osztály /</p><br />
<br />
<p class=lista>-Termesztett növények és felhasználásuk, növényi<br />
táplálékaink/ 2. osztály /</p><br />
<br />
<p class=lista>-A növényi élet szakaszai, változásai az egyes évszakokban/<br />
3. osztály/</p><br />
<br />
<p class=lista>-Kultúrnövények megfigyelése, termesztésük,<br />
felhasználásuk/ 4. osztály /</p><br />
<br />
<h4>Testünk és életműködéseink:</h4><br />
<br />
<p class=lista>-Az egészséges táplálkozás/ 3. osztály /</p><br />
<br />
<h2>II. DECOUPAGE</h2><br />
<br />
<p>[[Image:cikk_208_image005.jpg]]</p><br />
<br />
<p>[[Image:cikk_208_image006.jpg]]</p><br />
<br />
<p>[[Image:cikk_208_image007.jpg]]</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>Tárgy:</span><br />
Növények és állatok kövön</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>Technika:</span><br />
decoupage</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>Anyagszükséglet:</span></p><br />
<br />
<p class=lista>-kövek, kavicsok</p><br />
<br />
<p class=lista>-szalvéta</p><br />
<br />
<p class=lista>-olló</p><br />
<br />
<p class=lista>-decoupage ragasztó</p><br />
<br />
<p class=lista>-ecsetek</p><br />
<br />
<h4>Az elkészítés módja:</h4><br />
<br />
<p>A szalvétából vágjuk ki a választott mintát. Szedjük szét a<br />
legvékonyabb rétegre. A kövön, kavicson vékonyan kenjük be a díszítendő<br />
felületet.</p><br />
<br />
<p>Helyezzük rá óvatosan a szalvétából kivágott mintát.<br />
Ecsettel egyszer húzzuk át a közepétől a széle felé haladva, hogy kisimuljon. </p><br />
<br />
<p>Vigyázzunk, mert könnyen szakad!</p><br />
<br />
<h3>Kapcsolódó tantervi témakör és tananyag:</h3><br />
<br />
<h4>Az élő természet alapismeretei:</h4><br />
<br />
<p class=lista>-Közvetlen környezetben előforduló gyakori<br />
növények és állatok megfigyelése/ 1. osztály/</p><br />
<br />
<p class=lista>-Növények, állatok megfigyelése/ 2-3. osztály/</p><br />
<br />
<p class=lista>-Néhány jellegzetes madár, emlős, rovar<br />
megfigyelése /4. osztály /</p><br />
<br />
<p>Tanulmányi séták, kirándulások, erdei iskola / 1. 2. 3. 4.<br />
osztály/</p><br />
<br />
<h2>III. NÖVÉNYI RÉSZEK FELHASZNÁLÁS</h2><br />
<br />
<p>[[Image:cikk_208_image008.jpg]]</p><br />
<br />
<p>[[Image:cikk_208_image009.jpg]]</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>tárgy:</span><br />
Levél- és termésfüzérek</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>Technika:</span><br />
fűzés</p><br />
<br />
<h4>Anyagszükséglet:</h4><br />
<br />
<h4>-őszi színes falevelek, termések</h4><br />
<br />
<h4>-drót</h4><br />
<br />
<h4>-háncs</h4><br />
<br />
<h4>-varrótű</h4><br />
<br />
<h4>-fúrógép</h4><br />
<br />
<h4>-vasaló</h4><br />
<br />
<h4>-újságpapír</h4><br />
<br />
<h4>Az elkészítés módja:</h4><br />
<br />
<p>A faleveleket újságpapír közé rakjuk és levasaljuk. Drótból<br />
különféle formát hajlítunk, pl.: szív. Erre fűzzük rá a színes faleveleket,<br />
terméseket. A drót végét rögzítjük, összekötjük. Háncsból masnikat, bojtokat<br />
készíthetünk és ezekkel díszíthetjük munkánkat.</p><br />
<br />
<p>A faleveleket, terméseket fűzhetjük háncsra is füzérként. Ilyenkor<br />
használjunk zsák varrótűt, fúrógépet.</p><br />
<br />
<h3>Kapcsolódó tantervi témakör, tananyag:</h3><br />
<br />
<h4>Az élő természet alapismeretei:</h4><br />
<br />
<p class=lista>-A fa és a bokor részei<br />
/1. osztály /</p><br />
<br />
<p class=lista>-Növények megfigyelése: lombhullató és örökzöld<br />
fák /2. osztály/</p><br />
<br />
<p class=lista>-A növényi élet szakaszai, változásai az egyes<br />
évszakokban /3. osztály /</p><br />
<br />
<p class=lista>-Az erdő, mező, vízpart élővilágának<br />
megfigyelése /4. osztály /</p><br />
<br />
<p>Tanulmányi séták, kirándulások, erdei iskola /1. 2. 3. 4.<br />
osztály / </p><br />
<br />
<p>[[Image:cikk_208_image010.jpg]]</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>Tárgy:</span><br />
Csillag vesszőből</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>Technika:</span><br />
kötözés</p><br />
<br />
<h4>Anyagszükséglet:</h4><br />
<br />
<p class=lista>-hajlékony, zöld gallyak</p><br />
<br />
<p class=lista>-háncs</p><br />
<br />
<p class=lista>-arany festék</p><br />
<br />
<p class=lista>-lakk</p><br />
<br />
<h4>Az elkészítés módja: </h4><br />
<br />
<p>A csillagot egy kb. 50cm hosszú, zöld gallyból alakítjuk ki.<br />
A vesszőt egyenlő darabokban megtörjük, vigyázva, hogy a kéreg összetartsa és<br />
ne essen darabokra. A kialakított csillagformát hánccsal összekötjük és kitöltjük,<br />
hálószerűen átszőjük. Aranyfestékkel lefestjük, lakkal bevonjuk.</p><br />
<br />
<h3>Kapcsolódó tantervi témakör, tananyag:</h3><br />
<br />
<h4>Az élő természet alapismeretei:</h4><br />
<br />
<p class=lista>-A fa és a bokor részei /1. osztály /</p><br />
<br />
<p class=lista>-Növények megfigyelése: lágyszárúak, fás<br />
szárúak, cserjék, bokrok/ 2. osztály /</p><br />
<br />
<p class=lista>-A növényi élet szakaszai, változásai az egyes<br />
évszakokban /3. osztály /</p><br />
<br />
<p>Tanulmányi séták, kirándulások, erdei iskola /1. 2. 3. 4.<br />
osztály /</p><br />
<br />
<p>[[Image:cikk_208_image011.jpg]]</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>Tárgy:</span><br />
Angyalkák csuhéból</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>Technika:</span><br />
csuhézás</p><br />
<br />
<h4>Anyagszükséglet:</h4><br />
<br />
<p class=lista>-kukoricacsuhé</p><br />
<br />
<p class=lista>-fagolyó</p><br />
<br />
<p class=lista>-víz</p><br />
<br />
<p class=lista>-háncs</p><br />
<br />
<h4>Az elkészítés módja:</h4><br />
<br />
<p>A kukoricacsuhét vízbe beáztatjuk. Ettől megpuhul, munka közben<br />
nem törik. A vízből kivéve lecsepegtetjük. A fagolyó lesz az angyalka feje. E<br />
köré alakítjuk ki a testet és a szárnyakat, amelyeket hánccsal kötünk össze a<br />
nyaknál és a fejnél. Az elkészült figurát száradni hagyjuk.</p><br />
<br />
<p>A kukoricacsuhét, mikor begyűjtjük lehántjuk a csőről,<br />
leveleire szedjük. A leveleket egymástól jól elkülönítve szárítjuk. Ügyeljünk arra,<br />
hogy ne érjenek össze, mert bebarnulhatnak, foltosak lehetnek.</p><br />
<br />
<h3>Kapcsolódó tantervi témakör, tananyag:</h3><br />
<br />
<h4>Az élő természet alapismeretei:</h4><br />
<br />
<p class=lista>-Termesztett növények és felhasználásuk /2.<br />
osztály /</p><br />
<br />
<p class=lista>-A növényi élet szakaszai, változásai az egyes<br />
évszakokban /3. osztály/</p><br />
<br />
<p class=lista>-Kultúrnövények termesztése és felhasználásuk /<br />
4. osztály /</p><br />
<br />
<p>[[Image:cikk_208_image012.jpg]]</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>Tárgy:</span><br />
Ház gallyakból</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>Technika:</span><br />
kötözés</p><br />
<br />
<h4>Anyagszükséglet:</h4><br />
<br />
<p class=lista>-vesszők, gallyak</p><br />
<br />
<p class=lista>-háncs</p><br />
<br />
<p class=lista>-metszőolló</p><br />
<br />
<h4>Az elkészítés módja:</h4><br />
<br />
<p>A vesszőket méretre daraboljuk a metszőollóval. Kirakjuk<br />
belőle a megtervezett formát. Az illeszkedési pontokon hánccsal összekötözzük.<br />
A háztetőt is háncsból alakítjuk ki.</p><br />
<br />
<h3>Kapcsolódó tantervi tananyag, témakör:</h3><br />
<br />
<h4>Az élő természet alapismeretei:</h4><br />
<br />
<p class=lista>-A fa és a bokor részei<br />
/1, osztály/</p><br />
<br />
<p class=lista>-Növények megfigyelése: lágyszárúak fás szárúak,<br />
cserjék, bokrok / 2. osztály /</p><br />
<br />
<p>Tanulmányi séták, kirándulások, erdei iskola /1, 2. 3. 4.<br />
osztály /</p><br />
<br />
<h2>IV. FESTÉS MÁSKÉPP</h2><br />
<br />
<p>[[Image:cikk_208_image013.jpg]]</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>Tárgy:</span><br />
Állatok fára festve</p><br />
<br />
<p><span class=dvv>Technika:</span><br />
festés temperával</p><br />
<br />
<h4>Anyagszükséglet:</h4><br />
<br />
<p class=lista>-száraz, korhadt fadarabok</p><br />
<br />
<p class=lista>-ceruza</p><br />
<br />
<p class=lista>-tempera</p><br />
<br />
<p class=lista>-víz</p><br />
<br />
<p class=lista>-ecsetek</p><br />
<br />
<h4>Az elkészítés módja: </h4><br />
<br />
<p>Gyűjtsünk száraz fadarabokat. Rajzoljuk rá a választott<br />
állatot. Temperával fessük ki. Száradás után lakkozzuk le.</p><br />
<br />
<h3>Kapcsolódó tantervi témakör, tananyag:</h3><br />
<br />
<p>Tanulmányi séták, kirándulások, erdei iskola /1. 2. 3. 4.<br />
osztály /</p><br />
<br />
[[/*]]</div>
Admin