Környezetismeret/Támasz/A napközis nevelők fejlesztő munkája/A kreatív hobbi és a környezetismeret

Az Alsós tanítói portálból

A (1 revision(s))
Aktuális változat (2011. október 27., 11:17) (szerkesztés) (visszavonás)
(A lap tartalmának cseréje erre: Szerkesztés alatt)
 
1. sor: 1. sor:
-
<h2>I. PAPÍRMASÉ</h2>
+
Szerkesztés alatt
-
 
+
-
<p>[[Image:cikk_208_image001.jpg]]</p>
+
-
 
+
-
<h4>Tárgy: falióra</h4>
+
-
 
+
-
<h4>Technika: papírmasé</h4>
+
-
 
+
-
<p><span class=dvv>Anyagszükséglet:</span></p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-furnérlap</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-konyhai falióra</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-fűrész</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-tapétaragasztó</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-lapos ecset</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-víz</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-színes dekorpapír</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-színes nyomatok</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-háncs</p>
+
-
 
+
-
<h4>Az elkészítés módja:</h4>
+
-
 
+
-
<p>A furnérlapra ráhelyezzük a faliórát és körülrajzoljuk.
+
-
Fűrésszel kivágjuk  a megrajzolt kört. Így megkapjuk az óra helyét.</p>
+
-
 
+
-
<p>A színes dekorpapíron is körbe rajzoljuk az órát és ezt is
+
-
kivágjuk. Az órát hátulról a furnérlapba illesztjük és csavarokkal rögzítjük. A
+
-
furnérlap első részét teljes felületén bekenjük tapétaragasztóval, majd
+
-
befedjük a dekorpapírral. A színes nyomatokról kivágjuk a képeket és felragasztjuk.
+
-
Ezzel díszítjük a keretet. Háncsból szegélyt fonunk és erős ragasztóval rögzítjük.</p>
+
-
 
+
-
<h3>Kapcsolódó tantervi témakör, tananyag: </h3>
+
-
 
+
-
<p><span class=dvv>A megismerési
+
-
módszerek alapozása:</span></p>
+
-
 
+
-
<p>-Egyszerű mérések alkalmi és szabvány egységekkel
+
-
/2. osztály/</p>
+
-
 
+
-
<p><span class=dvv>Az élettelen természet alapismeretei:</span></p>
+
-
 
+
-
<p>-Év-évszak, napp-napszak/1. osztály /</p>
+
-
 
+
-
<p>[[Image:cikk_208_image002.jpg]]</p>
+
-
 
+
-
<p><span class=dvv>Tárgy</span>:
+
-
Madáretető madarakkal</p>
+
-
 
+
-
<h4>Technika: papírmasé</h4>
+
-
 
+
-
<h4>Anyagszükséglet:</h4>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-újságpapír</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-tapétaragasztó</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-víz</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-tempera</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-ecsetek</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-öntvény</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-gipsz</p>
+
-
 
+
-
<h4>Az elkészítés módja:</h4>
+
-
 
+
-
<p>Az újságpapírt kb. 5x5cm-es darabokra vágjuk. Az öntvényre több
+
-
rétegben felvisszük a tapétaragasztóba beáztatott papírt. Teljesen bevonjuk a
+
-
formát.  Kezünkkel madáralakká szobrászkodjuk. Kialakítjuk a csőrét. Félretesszük
+
-
száradni, kb. 24 órára. Másnap bekenjük tejföl sűrűségűre kikevert gipsszel.
+
-
Kb. 1 óra száradás után kezdhetjük a festést temperával.</p>
+
-
 
+
-
<p>Az öntvény/ madárforma / dekorációs boltokban beszerezhető.</p>
+
-
 
+
-
<h3>Kapcsolódó tantervi témakör, tananyag:</h3>
+
-
 
+
-
<h4>Az élő természet alapismeretei:</h4>
+
-
 
+
-
<p>-Állatok és kicsinyeik /1. osztály</p>
+
-
 
+
-
<p>-Természetvédő és károsító tevékenysége elkülönítése/ 2.
+
-
osztály / </p>
+
-
 
+
-
<p>-Az állatok gondozása: vadvédelem, madáretetés, háziállatok
+
-
gondozása/ 3. osztály /</p>
+
-
 
+
-
<p>-Természetvédelmi területek, védett természeti értékek/ 4.
+
-
osztály /</p>
+
-
 
+
-
<p><span class=dvv>Tanulmányi
+
-
séták, kirándulások, erdei iskola /1. 2. 3. 4. osztály /</span></p>
+
-
 
+
-
<p>[[Image:cikk_208_image003.jpg]]</p>
+
-
 
+
-
<p>[[Image:cikk_208_image004.jpg]]</p>
+
-
 
+
-
<p><span class=dvv>Tárgy:</span>
+
-
Termések/gyümölcsök, zöldségek/</p>
+
-
 
+
-
<h4>Technika: papírmasé</h4>
+
-
 
+
-
<h4>Anyagszükséglet:</h4>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-termések /zöldség, gyümölcs /</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-újságpapír</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-tapétaragasztó</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-víz</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-tempera</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-ecsetek</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-sniccer/ vágóeszköz/</p>
+
-
 
+
-
<h4>Az elkészítés módja:</h4>
+
-
 
+
-
<p>A termés felületét bekenjük a vízben feloldott tapétaragasztóval.
+
-
A tapétaragasztóba áztatott újságpapír darabkákat felrakjuk a termésre, kb. 4-5</p>
+
-
 
+
-
<p>rétegben. Ecsettel és a kezünkkel elegyengetjük a formát.
+
-
Száradni hagyjuk, kb. 24 órán át. Ha megszáradt, középen félbevágjuk a
+
-
sniccerrel és óvatosan leemeljük a termésről. A vágás vonala mentén pillanat ragasztóval
+
-
összeragasztjuk, összeillesztjük. Még egy réteg újságpapírt felrakunk rá
+
-
tapétaragasztóval és készre formázzuk a papírmasé termést.</p>
+
-
 
+
-
<p>Mikor megszáradt, temperával kifestjük. Másnap lakkal lefújjuk.</p>
+
-
 
+
-
<h3>Kapcsolódó tantervi témakör, tananyag:</h3>
+
-
 
+
-
<h4>Az élő természet alapismeretei:</h4>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-A közvetlen környezetben előforduló gyakori
+
-
növények /1. osztály /</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-Termesztett növények és felhasználásuk, növényi
+
-
táplálékaink/ 2. osztály /</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-A növényi élet szakaszai, változásai az egyes évszakokban/
+
-
3. osztály/</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-Kultúrnövények megfigyelése, termesztésük,
+
-
felhasználásuk/ 4. osztály /</p>
+
-
 
+
-
<h4>Testünk és életműködéseink:</h4>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-Az egészséges táplálkozás/ 3. osztály /</p>
+
-
 
+
-
<h2>II. DECOUPAGE</h2>
+
-
 
+
-
<p>[[Image:cikk_208_image005.jpg]]</p>
+
-
 
+
-
<p>[[Image:cikk_208_image006.jpg]]</p>
+
-
 
+
-
<p>[[Image:cikk_208_image007.jpg]]</p>
+
-
 
+
-
<p><span class=dvv>Tárgy:</span>
+
-
Növények és állatok kövön</p>
+
-
 
+
-
<p><span class=dvv>Technika:</span>
+
-
decoupage</p>
+
-
 
+
-
<p><span class=dvv>Anyagszükséglet:</span></p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-kövek, kavicsok</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-szalvéta</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-olló</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-decoupage ragasztó</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-ecsetek</p>
+
-
 
+
-
<h4>Az elkészítés módja:</h4>
+
-
 
+
-
<p>A szalvétából vágjuk ki a választott mintát. Szedjük szét a
+
-
legvékonyabb rétegre. A kövön, kavicson vékonyan kenjük be a díszítendő
+
-
felületet.</p>
+
-
 
+
-
<p>Helyezzük rá óvatosan a szalvétából kivágott mintát.
+
-
Ecsettel egyszer húzzuk át a közepétől a széle felé haladva, hogy kisimuljon. </p>
+
-
 
+
-
<p>Vigyázzunk, mert könnyen szakad!</p>
+
-
 
+
-
<h3>Kapcsolódó tantervi témakör és tananyag:</h3>
+
-
 
+
-
<h4>Az élő természet alapismeretei:</h4>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-Közvetlen környezetben előforduló gyakori
+
-
növények és állatok megfigyelése/ 1. osztály/</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-Növények, állatok megfigyelése/ 2-3. osztály/</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-Néhány jellegzetes madár, emlős, rovar
+
-
megfigyelése /4. osztály /</p>
+
-
 
+
-
<p>Tanulmányi séták, kirándulások, erdei iskola / 1. 2. 3. 4.
+
-
osztály/</p>
+
-
 
+
-
<h2>III. NÖVÉNYI RÉSZEK FELHASZNÁLÁS</h2>
+
-
 
+
-
<p>[[Image:cikk_208_image008.jpg]]</p>
+
-
 
+
-
<p>[[Image:cikk_208_image009.jpg]]</p>
+
-
 
+
-
<p><span class=dvv>tárgy:</span>
+
-
Levél- és termésfüzérek</p>
+
-
 
+
-
<p><span class=dvv>Technika:</span>
+
-
fűzés</p>
+
-
 
+
-
<h4>Anyagszükséglet:</h4>
+
-
 
+
-
<h4>-őszi színes falevelek, termések</h4>
+
-
 
+
-
<h4>-drót</h4>
+
-
 
+
-
<h4>-háncs</h4>
+
-
 
+
-
<h4>-varrótű</h4>
+
-
 
+
-
<h4>-fúrógép</h4>
+
-
 
+
-
<h4>-vasaló</h4>
+
-
 
+
-
<h4>-újságpapír</h4>
+
-
 
+
-
<h4>Az elkészítés módja:</h4>
+
-
 
+
-
<p>A faleveleket újságpapír közé rakjuk és levasaljuk. Drótból
+
-
különféle formát hajlítunk, pl.: szív. Erre fűzzük rá a színes faleveleket,
+
-
terméseket. A drót végét rögzítjük, összekötjük. Háncsból masnikat, bojtokat
+
-
készíthetünk és ezekkel díszíthetjük munkánkat.</p>
+
-
 
+
-
<p>A faleveleket, terméseket fűzhetjük háncsra is füzérként. Ilyenkor
+
-
használjunk zsák varrótűt, fúrógépet.</p>
+
-
 
+
-
<h3>Kapcsolódó tantervi témakör, tananyag:</h3>
+
-
 
+
-
<h4>Az élő természet alapismeretei:</h4>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-A fa és a bokor részei
+
-
/1. osztály /</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-Növények megfigyelése: lombhullató és örökzöld
+
-
fák /2. osztály/</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-A növényi élet szakaszai, változásai az egyes
+
-
évszakokban /3. osztály /</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-Az erdő, mező, vízpart élővilágának
+
-
megfigyelése /4. osztály /</p>
+
-
 
+
-
<p>Tanulmányi séták, kirándulások, erdei iskola /1. 2. 3. 4.
+
-
osztály / </p>
+
-
 
+
-
<p>[[Image:cikk_208_image010.jpg]]</p>
+
-
 
+
-
<p><span class=dvv>Tárgy:</span>
+
-
Csillag vesszőből</p>
+
-
 
+
-
<p><span class=dvv>Technika:</span>
+
-
kötözés</p>
+
-
 
+
-
<h4>Anyagszükséglet:</h4>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-hajlékony, zöld gallyak</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-háncs</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-arany festék</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-lakk</p>
+
-
 
+
-
<h4>Az elkészítés módja: </h4>
+
-
 
+
-
<p>A csillagot egy kb. 50cm hosszú, zöld gallyból alakítjuk ki.
+
-
A vesszőt egyenlő darabokban megtörjük, vigyázva, hogy a kéreg összetartsa és
+
-
ne essen darabokra. A kialakított csillagformát hánccsal összekötjük és kitöltjük,
+
-
hálószerűen átszőjük. Aranyfestékkel lefestjük, lakkal bevonjuk.</p>
+
-
 
+
-
<h3>Kapcsolódó tantervi témakör, tananyag:</h3>
+
-
 
+
-
<h4>Az élő természet alapismeretei:</h4>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-A fa és a bokor részei /1. osztály /</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-Növények megfigyelése: lágyszárúak, fás
+
-
szárúak, cserjék, bokrok/ 2. osztály /</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-A növényi élet szakaszai, változásai az egyes
+
-
évszakokban /3. osztály /</p>
+
-
 
+
-
<p>Tanulmányi séták, kirándulások, erdei iskola /1. 2. 3. 4.
+
-
osztály /</p>
+
-
 
+
-
<p>[[Image:cikk_208_image011.jpg]]</p>
+
-
 
+
-
<p><span class=dvv>Tárgy:</span>
+
-
Angyalkák csuhéból</p>
+
-
 
+
-
<p><span class=dvv>Technika:</span>
+
-
csuhézás</p>
+
-
 
+
-
<h4>Anyagszükséglet:</h4>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-kukoricacsuhé</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-fagolyó</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-víz</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-háncs</p>
+
-
 
+
-
<h4>Az elkészítés módja:</h4>
+
-
 
+
-
<p>A kukoricacsuhét vízbe beáztatjuk. Ettől megpuhul, munka közben
+
-
nem törik. A vízből kivéve lecsepegtetjük. A fagolyó lesz az angyalka feje. E
+
-
köré alakítjuk ki a testet és a szárnyakat, amelyeket hánccsal kötünk össze a
+
-
nyaknál és a fejnél. Az elkészült figurát száradni hagyjuk.</p>
+
-
 
+
-
<p>A kukoricacsuhét, mikor begyűjtjük lehántjuk a csőről,
+
-
leveleire szedjük. A leveleket egymástól jól elkülönítve szárítjuk. Ügyeljünk arra,
+
-
hogy ne érjenek össze, mert bebarnulhatnak, foltosak lehetnek.</p>
+
-
 
+
-
<h3>Kapcsolódó tantervi témakör, tananyag:</h3>
+
-
 
+
-
<h4>Az élő természet alapismeretei:</h4>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-Termesztett növények és felhasználásuk /2.
+
-
osztály /</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-A növényi élet szakaszai, változásai az egyes
+
-
évszakokban /3. osztály/</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-Kultúrnövények termesztése és felhasználásuk /
+
-
4. osztály /</p>
+
-
 
+
-
<p>[[Image:cikk_208_image012.jpg]]</p>
+
-
 
+
-
<p><span class=dvv>Tárgy:</span>
+
-
Ház gallyakból</p>
+
-
 
+
-
<p><span class=dvv>Technika:</span>
+
-
kötözés</p>
+
-
 
+
-
<h4>Anyagszükséglet:</h4>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-vesszők, gallyak</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-háncs</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-metszőolló</p>
+
-
 
+
-
<h4>Az elkészítés módja:</h4>
+
-
 
+
-
<p>A vesszőket méretre daraboljuk a metszőollóval. Kirakjuk
+
-
belőle a megtervezett formát. Az illeszkedési pontokon hánccsal összekötözzük.
+
-
A háztetőt is háncsból alakítjuk ki.</p>
+
-
 
+
-
<h3>Kapcsolódó tantervi tananyag, témakör:</h3>
+
-
 
+
-
<h4>Az élő természet alapismeretei:</h4>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-A fa és a bokor részei
+
-
/1, osztály/</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-Növények megfigyelése: lágyszárúak fás szárúak,
+
-
cserjék, bokrok / 2. osztály /</p>
+
-
 
+
-
<p>Tanulmányi séták, kirándulások, erdei iskola /1, 2. 3. 4.
+
-
osztály /</p>
+
-
 
+
-
<h2>IV. FESTÉS MÁSKÉPP</h2>
+
-
 
+
-
<p>[[Image:cikk_208_image013.jpg]]</p>
+
-
 
+
-
<p><span class=dvv>Tárgy:</span>
+
-
Állatok fára festve</p>
+
-
 
+
-
<p><span class=dvv>Technika:</span>
+
-
festés temperával</p>
+
-
 
+
-
<h4>Anyagszükséglet:</h4>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-száraz, korhadt fadarabok</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-ceruza</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-tempera</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-víz</p>
+
-
 
+
-
<p class=lista>-ecsetek</p>
+
-
 
+
-
<h4>Az elkészítés módja: </h4>
+
-
 
+
-
<p>Gyűjtsünk száraz fadarabokat. Rajzoljuk rá a választott
+
-
állatot. Temperával fessük ki. Száradás után lakkozzuk le.</p>
+
-
 
+
-
<h3>Kapcsolódó tantervi témakör, tananyag:</h3>
+
-
 
+
-
<p>Tanulmányi séták, kirándulások, erdei iskola /1. 2. 3. 4.
+
-
osztály /</p>
+
-
 
+
-
[[/*]]
+

Aktuális változat

Szerkesztés alatt