http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=K%C3%B6rnyezetismeret/Betekint%C5%91/Tov%C3%A1bbk%C3%A9pz%C3%A9seink/Akkredit%C3%A1lt_tanfolyamaink/Akkredit%C3%A1lt_tanfolyamaink_-_Logop%C3%A9dia&limit=250&action=history&feed=atom
Környezetismeret/Betekintő/Továbbképzéseink/Akkreditált tanfolyamaink/Akkreditált tanfolyamaink - Logopédia - Laptörténet
2024-03-28T16:57:09Z
Az oldal laptörténete a Alsós tanítói portál
MediaWiki 1.11.0
http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=K%C3%B6rnyezetismeret/Betekint%C5%91/Tov%C3%A1bbk%C3%A9pz%C3%A9seink/Akkredit%C3%A1lt_tanfolyamaink/Akkredit%C3%A1lt_tanfolyamaink_-_Logop%C3%A9dia&diff=316&oldid=prev
Admin: 1 revision(s)
2007-12-10T23:38:14Z
<p>1 revision(s)</p>
<table style="background-color: white; color:black;">
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">‹Régebbi változat</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">2007. december 10., 23:38 változat</td>
</tr>
</table>
Admin
http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=K%C3%B6rnyezetismeret/Betekint%C5%91/Tov%C3%A1bbk%C3%A9pz%C3%A9seink/Akkredit%C3%A1lt_tanfolyamaink/Akkredit%C3%A1lt_tanfolyamaink_-_Logop%C3%A9dia&diff=315&oldid=prev
Admin: Import a forrásból
2007-12-09T00:04:24Z
<p>Import a forrásból</p>
<p><b>Új lap</b></p><div><h2>Fejlesztés:</h2><br />
<br />
<h2>AKKREDITÁLT TANFOLYAM</h2><br />
<br />
<table><br />
<tr><br />
<td colspan="2"><br />
<p class="dvv">Cím:</p><br />
<p class="tablazat"><a name="Szöveg1"></a>A tanulási<br />
nehézségek és kezelésük az általános iskolában</p><br />
</td><br />
<td><br />
<p class="dvv">Meghirdeto:</p><br />
<p class="tablazat">Fazekas<br />
Mihály Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium</p><br />
</td><br />
<td><br />
<p class="dvv">Indítási engedély szám:</p><br />
<p class="tablazat">OM 382/13/2002.</p><br />
<p class="dvv">Azonosító szám:</p><br />
<p class="tablazat"><a name="Szöveg3"></a>OM 382/13/2002.</p><br />
<p class="tablazat"><a name="Szöveg24"></a>Az OM<br />
jegyzékben szerepel! </p><br />
</td><br />
</tr><br />
<tr><br />
<td colspan="2"><br />
<p class="dvv">Célcsoport:</p><br />
<p class="tablazat"><a name="Szöveg10"></a>óvodapedagógusok,<br />
tanítók, napközis nevelok</p><br />
</td><br />
<td colspan="2"><br />
<p class="tablazat">Tanfolyamfelelos: <a name="Szöveg6"></a>Hittig László</p><br />
<p class="tablazat">Tel.: <a name="Szöveg20"></a>210 10<br />
31/253, e-mail:<br />
hittig@freemail.hu<a name="Szöveg21"></a> </p><br />
</td><br />
</tr><br />
<tr><br />
<td colspan="4"><br />
<p class="tablazat">Helyszín: <a name="Szöveg7"></a>Fazekas Mihály<br />
Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, <a name="Szöveg12"></a>1082<br />
Budapest, <a name="Szöveg13"></a>Horváth Mihály<br />
tér 8.</p><br />
</td><br />
</tr><br />
<tr><br />
<td colspan="3"><br />
<p class="tablazat">Elso foglalkozás idopontja: 2003. október 15.</p><br />
<p class="tablazat">Utolsó foglalkozás idopontja: 2004. április 21.</p><br />
</td><br />
<td><br />
<p class="tablazat"><a name="Legördül"o1></a> <a name="Legördül"o2></a><a name="Szöveg23"></a> </p><br />
<p class="tablazat"><a name="Szöveg14"></a>8.00<br />
- <a name="Szöveg15"></a>11.00<br />
óráig</p><br />
</td><br />
</tr><br />
<tr><br />
<td><br />
<p class="tablazat">Létszám: <a name="Szöveg8"></a>24 fo</p><br />
</td><br />
<td><br />
<p class="tablazat">Ár: <a name="Szöveg5"></a>30000<br />
Ft</p><br />
</td><br />
<td><br />
<p class="tablazat">Óraszám: <a name="Szöveg4"></a>30</p><br />
</td><br />
<td><br />
<p class="tablazat">Alkalmak száma: <a name="Szöveg9"></a>10</p><br />
</td><br />
</tr><br />
<tr><br />
<td colspan="4"><br />
<p class="dvv">1. A program részletes leírása:</p><br />
<p class="tablazat"><a name="Szöveg16"></a>Közismert és<br />
statisztikai adatok is azt támasztják alá, hogy egyre no a tanulási<br />
nehézséggel küzdo gyermekek száma. Ez indokolja, hogy az ilyen<br />
gyermekekkel foglalkozó óvodapedagógusoknak, tanítóknak a legfrissebb<br />
ismereteket és tapasztalatokat nyújtó programot szervezzünk. A tanfolyam<br />
elvégzése során a hallgatók megismerik a tanulási nehézségek fogalmát,<br />
meghatározását, diagnosztizálását, kiváltó okait és kezelésüket. Különös<br />
figyelmet fordítunk arra, hogy a hallgatók megismerjék a diszlexia és<br />
áldiszlexia fogalmát, tüneteit, kezelését, és hogy élesen el tudják<br />
választani a többi tanulási nehézségtol. Új technikák, módszerek<br />
átadására törekszünk a tanulási nehézségek kezeléséhez. Bemutató órákon és a<br />
konzultációkon mintafeladatsorokkal, készségfejleszto feladatokkal<br />
megismertetjük a hallgatókat a gyakorlati alkalmazás lehetoségeivel.<br />
Szakirodalom ajánlásával is segítjük a jelentkezok érdeklodésének<br />
kielégítését.</p><br />
</td><br />
</tr><br />
<tr><br />
<td colspan="4"><br />
<p class="dvv">2. Tanfolyami jegyzet:</p><br />
<p class="tablazat"><a name="Szöveg19"></a>Mark<br />
Selikowitz: Diszlexia és egyéb tanulási nehézségek Medicina Könyvkiadó Rt.<br />
Bp. 1997.; Meixner Ildikó: A diszlexia prevenció, reedukáció módszere B. G.<br />
Gyógypedagógiai Tanárképzo Foiskola Bp. 1998.</p><br />
</td><br />
</tr><br />
<tr><br />
<td colspan="4"><br />
<p class="dvv">3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:</p><br />
<p class="tablazat"><a name="Szöveg18"></a>Bemutató<br />
fólia, számítógépes oktató programok, transzparensek, tanulói és tanítói<br />
eszközkészlet, komplex készségfejleszto feladatsorok, mintafeladatsorok</p><br />
</td><br />
</tr><br />
<tr><br />
<td colspan="4"><br />
<p class="dvv">4. Hallgatói teljesítménymérés:</p><br />
<p class="tablazat"><a name="Szöveg17"></a>A<br />
tanúsítvány kiadásának feltétele záródolgozat elkészítése választható témában<br />
vagy taneszköz és fejleszto feladatsor összeállítása.</p><br />
</td><br />
</tr><br />
<tr><br />
<td colspan="4"><br />
<p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdoív<br />
kitöltésével zárul.</p><br />
</td><br />
</tr><br />
</table><br />
<br />
<h2>A tanfolyam idobeosztása, feltételei</h2><br />
<br />
<p class="lista">1. foglalkozás október 15 . Eloadás: 3 óra</p><br />
<br />
<p class="lista"> A tanulási nehézségek meghatározása, diagnosztizálása, kiváltó<br />
okai, területei; olvasás, írás, helyesírás, nyelv, figyelem, koordináció, és<br />
ügyetlenség szociális és érzelmi fejlodés</p><br />
<br />
<p class="lista"> </p><br />
<br />
<p class="lista">2. foglalkozás november 12. Eloadás: 3 óra</p><br />
<br />
<p class="lista">A tanulási zavarok terápiája; mozgásfejlesztés, pszichomotoros<br />
fejlesztés, szenzomotoros integráció, perceptuomotoros fejlesztése</p><br />
<br />
<p class="lista"> </p><br />
<br />
<p class="lista">3. foglalkozás december 10. Bemutató óra: 1 óra,<br />
Konzultáció: 1 óra Tanulási zavarok korrekciója a magyarórán 1-2 osztályban</p><br />
<br />
<p class="lista">Eloadás: 1 óra A beszédpercepció fejlettségének szerepe az<br />
olvasás írás elsajátításában</p><br />
<br />
<p class="lista"> </p><br />
<br />
<p class="lista">4. foglalkozás január 14. Bemutatóóra: 1 óra,<br />
Konzultáció: 1 óra Tanulási zavarok korrekciója a matematikaórán 1-2.<br />
osztályban</p><br />
<br />
<p class="lista">Eloadás 1 óra A tapasztalatszerzés szerepe a<br />
matematikatanulásban. A tanulási zavarok megelozése. Diszkalkulia és<br />
kezelése</p><br />
<br />
<p class="lista"> </p><br />
<br />
<p class="lista">5. foglalkozás január 28. Eloadás: 3 óra.</p><br />
<br />
<p class="lista">A diszlexia és reedukációja. Meghatározása, tünetei, vizsgálata.<br />
Az áldiszlexia kérdésköre. A diszlexia prevenciós módszer. A diszlexszia<br />
kezelése, készségfejlesztés</p><br />
<br />
<p class="lista"> </p><br />
<br />
<p class="lista">6. foglalkozás február 11. Bemutatóóra: 2 óra,<br />
Konzultáció: 1 óra</p><br />
<br />
<p class="lista">A logopédus szerepe az általános iskolában és az óvodában.<br />
Számítógép alkalmazása a diszlexia kezelésében</p><br />
<br />
<p class="lista"> </p><br />
<br />
<p class="lista">7. foglalkozás február 25. Bemutatóóra: 1 óra,<br />
Konzultáció: 1 óra</p><br />
<br />
<p class="lista">Tanulási zavarok korrekciója a magyarórán 3-4 osztály. Eloadás:<br />
1 óra A beszédészlelési zavar tükrözodése a helyesírásba</p><br />
<br />
<p class="lista"> </p><br />
<br />
<p class="lista">8. foglalkozás március 10 Bemutató óra: 1 óra,<br />
Konzultáció 1 óra</p><br />
<br />
<h1> </h1><br />
<br />
<h3>A tanulási zavarok korrekciója a matematikaórán 3-4 osztály</h3><br />
<br />
<p class="MsoNormal">Eloadás: 1 óra A matematika-tanítás,<br />
tanulás induktív módszere</p><br />
<br />
<p class="lista"> </p><br />
<br />
<p class="lista">9. foglalkozás március 24. Eloadás: 3 óra</p><br />
<br />
<p class="lista">Az óvodai megelozés jelentosége és lehetoségei a<br />
veszélyeztetett gyermekeknél. Készségfejleszto eljárások tanulási zavarral<br />
küzdo kisiskolásoknál. A dolgozatok, feladatok beadása.</p><br />
<br />
<p class="lista"> </p><br />
<br />
<p class="lista">10. foglalkozás április 21.</p><br />
<br />
<p class="lista">Konzultáció: 3 óra A gyakorlati alkalmazás lehetoségei a<br />
tanórákon és kiscsoportos foglalkozásokon. Tanfolyamzárás, a dolgozatok<br />
feladatok értékelése.</p><br />
<br />
<p class="lista"> </p><br />
<br />
<p class="lista">A továbbképzés vezetoje Hittig László. (06-30-242-15-75) Bemutató<br />
foglalkozásokat tart: Szilágyiné Oravecz Márta, Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes A<br />
továbbképzés teljesítésének formai követelményei: Minimum részvétel a<br />
továbbképzés elméleti óráinak 70, gyakorlati óráinak 75 százalékán. Záródolgozat<br />
elkészítése választható témában, vagy fejleszto feladatsor vagy önállóan<br />
készítet taneszköz összeállítása.</p><br />
<br />
<p class="lista"> </p><br />
<br />
<h2>AKKREDITÁLT TANFOLYAM</h2><br />
<br />
<h2>2004/05.</h2><br />
<br />
<table><br />
<tr><br />
<td colspan="2"><br />
<p class="dvv">Cím:</p><br />
<p class="tablazat">A<br />
tanulási nehézségek és kezelésük az általános iskolában</p><br />
</td><br />
<td><br />
<p class="dvv">Meghirdeto:</p><br />
<p class="tablazat">Fazekas<br />
Mihály Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium</p><br />
</td><br />
<td><br />
<p class="dvv">Indítási engedély szám:</p><br />
<p class="tablazat">OM 382/13/2002.</p><br />
<p class="dvv">Azonosító szám:</p><br />
<p class="tablazat">OM 382/13/2002.</p><br />
<p class="tablazat">Az OM jegyzékben szerepel! </p><br />
</td><br />
</tr><br />
<tr><br />
<td colspan="2"><br />
<p class="dvv">Célcsoport:</p><br />
<p class="tablazat">óvodapedagógusok,<br />
tanítók, napközis nevelok</p><br />
</td><br />
<td colspan="2"><br />
<p class="tablazat">Tanfolyamfelelos: Hittig László</p><br />
<p class="tablazat">Tel.: 210 10 31/253, e-mail: hittig@freemail.hu </p><br />
</td><br />
</tr><br />
<tr><br />
<td colspan="4"><br />
<p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály Fovárosi<br />
Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8.</p><br />
</td><br />
</tr><br />
<tr><br />
<td colspan="3"><br />
<p class="tablazat">Elso foglalkozás idopontja: 2004. október 13. </p><br />
<p class="tablazat">Utolsó foglalkozás idopontja: 2004. április 21.</p><br />
</td><br />
<td><br />
<p class="tablazat"> </p><br />
<p class="tablazat">8.00<br />
- 11.00 óráig</p><br />
</td><br />
</tr><br />
<tr><br />
<td><br />
<p class="tablazat">Létszám: 24 fo</p><br />
</td><br />
<td><br />
<p class="tablazat">Ár: 30000 Ft</p><br />
</td><br />
<td><br />
<p class="tablazat">Óraszám: 30</p><br />
</td><br />
<td><br />
<p class="tablazat">Alkalmak száma: 10</p><br />
</td><br />
</tr><br />
<tr><br />
<td colspan="4"><br />
<p class="tablazat">1. A program részletes leírása:</p><br />
<p class="tablazat">Közismert<br />
és statisztikai adatok is azt támasztják alá, hogy egyre no a tanulási<br />
nehézséggel küzdo gyermekek száma. Ez indokolja, hogy az ilyen<br />
gyermekekkel foglalkozó óvodapedagógusoknak, tanítóknak a legfrissebb<br />
ismereteket és tapasztalatokat nyújtó programot szervezzünk. A tanfolyam<br />
elvégzése során a hallgatók megismerik a tanulási nehézségek fogalmát,<br />
meghatározását, diagnosztizálását, kiváltó okait és kezelésüket. Különös<br />
figyelmet fordítunk arra, hogy a hallgatók megismerjék a diszlexia és<br />
áldiszlexia fogalmát, tüneteit, kezelését, és hogy élesen el tudják<br />
választani a többi tanulási nehézségtol. Új technikák, módszerek<br />
átadására törekszünk a tanulási nehézségek kezeléséhez. Bemutató órákon és a<br />
konzultációkon mintafeladatsorokkal, készségfejleszto feladatokkal<br />
megismertetjük a hallgatókat a gyakorlati alkalmazás lehetoségeivel.<br />
Szakirodalom ajánlásával is segítjük a jelentkezok érdeklodésének<br />
kielégítését.</p><br />
</td><br />
</tr><br />
<tr><br />
<td colspan="4"><br />
<p class="dvv">2. Tanfolyami jegyzet:</p><br />
<p class="tablazat">Mark<br />
Selikowitz: Diszlexia és egyéb tanulási nehézségek Medicina Könyvkiadó Rt.<br />
Bp. 1997.; Meixner Ildikó: A diszlexia prevenció, reedukáció módszere B. G.<br />
Gyógypedagógiai Tanárképzo Foiskola Bp. 1998.</p><br />
</td><br />
</tr><br />
<tr><br />
<td colspan="4"><br />
<p class="dvv">3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:</p><br />
<p class="tablazat">Bemutató<br />
fólia, számítógépes oktató programok, transzparensek, tanulói és tanítói<br />
eszközkészlet, komplex készségfejleszto feladatsorok, mintafeladatsorok</p><br />
</td><br />
</tr><br />
<tr><br />
<td colspan="4"><br />
<p class="dvv">4. Hallgatói teljesítménymérés:</p><br />
<p class="tablazat">A<br />
tanúsítvány kiadásának feltétele záródolgozat elkészítése választható témában<br />
vagy taneszköz és fejleszto feladatsor összeállítása.</p><br />
</td><br />
</tr><br />
<tr><br />
<td colspan="4"><br />
<p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdoív<br />
kitöltésével zárul.</p><br />
</td><br />
</tr><br />
</table><br />
<br />
[[/*]]</div>
Admin