Bontás

Az Alsós tanítói portálból

(Változatok közti eltérés)
(A következő tanítási óra témája a 10 bontása)
Aktuális változat (2008. július 24., 07:12) (szerkesztés) (visszavonás)
(A következő tanítási óra témája a 10 bontása)
 
(6 közbeeső változat nincs mutatva)
10. sor: 10. sor:
'''A 10 bontása'''
'''A 10 bontása'''
-
*Igaz, téves állítások gyerekekről 10 gyerekről.
+
*Igaz, téves állítások 10 gyerekről.
*Összegalakok leolvasása a 10 gyerekről
*Összegalakok leolvasása a 10 gyerekről
*Párosságuk megfigyelése sorakozással, két csapatba osztással
*Párosságuk megfigyelése sorakozással, két csapatba osztással
-
*10 darab 1 forintos kirakása sokféleképpen –leolvasások
+
*10 darab egyforintos kirakása sokféleképpen –leolvasások
*10 forint kirakása más érmékkel is.
*10 forint kirakása más érmékkel is.
-
Legyen benne 5 forintos
+
Legyen benne ötforintos
Csupa kétforintossal
Csupa kétforintossal
24. sor: 24. sor:
1 érmével
1 érmével
-
Csak 2 és 5 forintosokkal (nem lehet)
+
Csak kétforintosokkal és ötforintosokkal (nem lehet)
-
*Munkafüzeti feladat: Pénztárcás feladat önálló- páros munkában való ellenőrzéssel
+
*Munkafüzeti feladat megoldása a 74. oldalon önállóan páros munkában való ellenőrzéssel. (2. feladat: Ezekbe a pénztárcákba te rajzolj 10 Ft-ot! Mindegyikbe másféleképpen!)
*Bontások 10 koronggal:
*Bontások 10 koronggal:
-
Négyfelé hajtott lapon
+
 
-
Hosszában forgatással, kétfelé bontások tanulásával
+
Négyfelé hajtott lapon
 +
 
 +
Hosszában forgatással, kétfelé bontások tanulásával
*Időtől függően: - számokkal való bontás a négyfelé hajtott lapon
*Időtől függően: - számokkal való bontás a négyfelé hajtott lapon
 +
Tízes táblázat színezése
Tízes táblázat színezése
 +
Ujjak megfogása: Mennyit fogok, mennyit nem?
Ujjak megfogása: Mennyit fogok, mennyit nem?

Aktuális változat

Egy-egy szám többféle elrendezésben, alakban jelenik meg. A számmal való leolvasásnál kezdetben az és szót használjuk. Majd együtt emlegetjük az és és a meg szót, mert ez is kifejezi, hogy együtt kell számítani a felsoroltakat. Például tíz ujjunkról beszélhetünk így: 5 az egyik kézen és 5 a másikon, azaz 5 meg 5. Ezt a tartalmat fejezzük ki a “meg” jellel. A számok bontott alakjában nem látunk még összeadást. Azt mondjuk, számtan nyelven beszélünk a képről. Azt a gondolatot akarjuk tudatosítani, hogy a számoknak sok neve van.


A következő tanítási óra témája a 10 bontása

Óravázlat

Ráhangolódás az órai munkára páros játékkal: „Hány ujjadat fogom?”

A 10 bontása

  • Igaz, téves állítások 10 gyerekről.
  • Összegalakok leolvasása a 10 gyerekről
  • Párosságuk megfigyelése sorakozással, két csapatba osztással
  • 10 darab egyforintos kirakása sokféleképpen –leolvasások
  • 10 forint kirakása más érmékkel is.

Legyen benne ötforintos

Csupa kétforintossal

Csupa ötforintossal

1 érmével

Csak kétforintosokkal és ötforintosokkal (nem lehet)

  • Munkafüzeti feladat megoldása a 74. oldalon önállóan páros munkában való ellenőrzéssel. (2. feladat: Ezekbe a pénztárcákba te rajzolj 10 Ft-ot! Mindegyikbe másféleképpen!)
  • Bontások 10 koronggal:

Négyfelé hajtott lapon

Hosszában forgatással, kétfelé bontások tanulásával

  • Időtől függően: - számokkal való bontás a négyfelé hajtott lapon

Tízes táblázat színezése

Ujjak megfogása: Mennyit fogok, mennyit nem?