Összegalakjai

Az Alsós tanítói portálból

(Változatok közti eltérés)
22. sor: 22. sor:
*'''Halmazok számosságának felismerése sokféle érzékeléssel, mennyiségek előállítása számjelek alapján'''
*'''Halmazok számosságának felismerése sokféle érzékeléssel, mennyiségek előállítása számjelek alapján'''
 +
Tapsolj 6-ot!
Tapsolj 6-ot!
 +
Ints ennyit!
Ints ennyit!
 +
Tapints ki ennyit! (lánc)
Tapints ki ennyit! (lánc)
 +
Szökkenj ennyit!
Szökkenj ennyit!
 +
Hangoztass ennyi „u” hangot!
Hangoztass ennyi „u” hangot!
31. sor: 36. sor:
Hány érmét dobtam a perselybe?
Hány érmét dobtam a perselybe?
 +
Hány pohár vizet öntöttem a vödörbe?
Hány pohár vizet öntöttem a vödörbe?
 +
Hány mágnest teszek a táblára? (bontott alakkal)
Hány mágnest teszek a táblára? (bontott alakkal)
 +
Hány fogast látsz? (bontott alakkal)
Hány fogast látsz? (bontott alakkal)

2008. július 22., 18:19 változat

Számfogalomépítés, összegalakok Bemutatóóra

  • Motiválás, ráhangolódás a munkára üzenetküldő játékkal: a sorban az első gyerek hátán valamennyit kopogunk. A kisgyerek megfigyeli, majd ugyanennyit kopog társa hátán. Így megy végi a soron, míg az utolsóhoz nem ér.

1.sor: XXXXX (5)

2. sor: XXXXXXX (7)

3. sor: XXXX (4)

4. sor: XXXXXX (6)

Minden gyerek az ujján mutatja az ő számát. Ezután a táblán lévő számok között megkeresi az ő számának a helyét

2 7 9

5 8 4

1 6 3

  • Halmazok számosságának felismerése sokféle érzékeléssel, mennyiségek előállítása számjelek alapján

Tapsolj 6-ot!

Ints ennyit!

Tapints ki ennyit! (lánc)

Szökkenj ennyit!

Hangoztass ennyi „u” hangot!

Mutasd a tárcsával! (Az első három megjelenítésnél hunyni kell, a gyerekek csak hallásukra támaszkodnak! Miután megszámlálták, hányszor csörrent a pénzérme a perselyben, felmutatják tárcsáik közül azt, amelyen a megfelelő szám áll.)

Hány érmét dobtam a perselybe?

Hány pohár vizet öntöttem a vödörbe?

Hány mágnest teszek a táblára? (bontott alakkal)

Hány fogast látsz? (bontott alakkal)